Ga naar inhoud

[OPGELOST] html op forum


Yannick

Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Even een snelle inleiding.

De template files bevatten allemaal html. Deze worden geparsed door de php files. In de php files is alle inhoud die op pagina's moet verschijnen, in variables gestopt. In de template kun je dan bijvoorbeeld {username} zien staan.

Als je een tabel wilt laten tonen, zul je dus de templatefile van de betreffende pagina moeten wijzigen.

Als je gegevens uit een database wilt halen moet je dat in de php doen, en variables toewijzen. Als je gewoon statische data wilt weergeven, kun je dit in de templatefile doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Databasewijzigingen zijn niet direct nodig bij mods. Het kan wel gebeuren bij grotere mods.

Voor een volledig beheer van je phpBB, raad ik je aan om ergens anders een (gratis) host te zoeken. Een host zonder aan je DB te kunnen is nogal.. dom, vind ik persoonlijk :)

Ik zal dit ondertussen even verplaatsen naar het templates-subforum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, ik kan niet volgen, maar kwil wil antwoorden :-)

waarom html in phpbb? waarom niet gewoon php.

en gratis forumhosting met toegang tot database, dan raad ik je funpic.de aan. Enkel 1 popup, voor de rest geen reclame, veel space en toegang tot phpmyadmin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.