Ga naar inhoud

Text dynamisch inladen XML


Aanbevolen berichten

Hey

Ik moet een website maken waarbij de text dynamisch moet worden ingeladen in mijn website via valid XML.

Deze site moet ook in 4 talen steeds bereikbaar zijn. Op elke pagina moet ik van Nederlands naar een andere taal kunnen gaan en op dezelfde pagina blijven.

Weet iemand soms hoe dit moet / welk script je daarvoor nodig hebt?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel XML geleerd, of eigenlijk er een beetje naar gekeken, maar ik vond het invoegen van alles altijd een beetje stom, dus verder niet veel naar gekeken, maar ik kan je waarschijnlijk wel een beetje op de goede weg helpen.

Om te beginnen moet je kijken waarmee je xml op je website zet, waarschijnlijk JavaScript (weet niet zeker of het wel met PHP kan).

Nu even een kleine schematische tekening van wat je moet hebben.

Je moet op elke pagina de taal kunnen veranderen.

hiervoor zou je gemakkelijk de select tag kunnen gebruiken: HTML select tag

als je deze invoegt zou ik een JavaScript event toevoegen aan de <option> tags, onclick zou ik nemen.

als je hieraan een functie toevoegt, die een cookie maakt waarin de taal is opgeslagen, en de pagina opnieuw laad.

en bij het begin van elke pagina kijkt of er een cookie is, zo niet maak dan automatisch een cookie met de taal NL bijv, en laat je website het juiste XML document laden voor die taal.

als er wel een cookie is laat je de website het juiste XML document laden voor de taal die in de cookie staat.

even schematisch de code die je moet hebben

<html>

<head>

<script type="text/javascript">

function taalzetten(){

//dit duurde mij te lang dus gewoon even in woorden

//bestaat er al een cookie met de naam ja ?

// zo ja neem de waarde hiervan en laad de bijbehorende XML

// zo nee maak een cookie met taal, en laad de bijbehorende XML pagina van deze taal

}

funtion taalkiezen(x){

// dit kan fout zijn snel ff gegoogled

document.cookie = "<taal>=<" + x + ">;path=</>";

}

</script>

</head>

<body>

<select>

<option onclick="taalkiezen("nederlands")>Nederlands</option>

<option onclick="taalkiezen("duits")>Duits</option>

</select>

</body>

</html>

dit zal je waarschijnlijk wel een beetje de goede richting in helpen.

aangepast door ecence
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.