Ga naar inhoud

website maken


Aanbevolen berichten

ik zou graag een website maken maar ken daar totaal niks van.

ik zou op deze website mijn zelfgemaakte raadseltjes willen zetten.

is voor tekstraadsels, ook die als foto zichtbaar zijn en indien mogelijk invulraadsels, deze maak ik nu in open office

welk boek of programma ga ik hiervoor best halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou kijken voor het meest simpele in gebruik en beheer. Hiervoor kun je een CMS pakket (een soot programma) downloaden en installeren op jouw webhosting.

Je kunt bijvoorbeeld Wordpress of Drupal als CMS gebruiken. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Wordpress.

Er is voor Wordpress een handleiding gemaakt: De kleine wordpress handleiding in PDF formaat.

Je kunt bij Wordpress een pagina maken welke je kunt proberen, maar wil je het volledige uit wordpress halen is het wel verstandig om een eigen webhosting te kopen (vaak maximaal 30 euro per jaar). Je kunt wordpress dan daarop installeren en je website daarop verder zetten.

Aangezien je het ook hebt over raadseltjes welke ik verwacht dat je er wel een aantal per maand hebt, kun je dit in een soort blog-vorm op je website zetten. Wordpress is dan echt wel hetgeen wat het meest aansluit op jouw "wensen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hmm.. ik zou eens zoeken naar een korte gebruikershandleiding van PHPBB, want het is niet zo heel erg lastig als je het begrijpt.

Ik vraag me alleen af waarom je een Forum systeem hebt gekozen waar je alleen zelf dingen op wilt gaan zetten. Een forum is vaak om discussies te hebben over bepaalde zaken, of vragen te stellen net zoals op dit pc-helpforum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.