Ga naar inhoud

conversie PDF nr. WORD weer omkeren


emwee

Aanbevolen berichten

onlangs converteerde ik een PDF-file nr. WORD-file. maar nu worden al mijn nieuwe PDF's automatisch omgezet in WORD-files. Hoe kan ik deze "automatische" conversie weer ongedaan maken ? Dus dat een PDF weer geopend wordt als PDF en niet meer het WORD-icoontje krijgt.

alvast bedankt voor uw hulp,

gr. emwee

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k begrijp je niet goed: wàt doe je precies?

Je 'nieuwe pdf-files': heb je het over nieuwe pdf's die je aanmaakt? (zo ja met welk prog)

of heb je het over nieuw-gekregen pdf's die je wil openen?

En vanuit welk programma werk je bij het 'openen' van een pdf?

ps: je gaat toch niet vertellen dat je vb in verkenner een pdf opent en die (via vb bestand > sluiten) terug sluit en dat het dan een Word-document geworden is... ? ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag Passer,

de oorzaak van mijn probleem begon zo:

ik probeerde om van een opgeslagen PDF-bijlage, die ik kreeg via e-mail, een bewerkbaar WORD-docx van te maken. Met succes !

Het was echter een beschermde (betaalde) site die mij deze PDF-files stuurde. Deze kan ik dus enkel openen door een paswoord.

Ik kreeg wel de vraag of alle PDF's moesten geconverteerd worden in WORD. En omdat er meerdere doc. waren heb ik die vraag bevestigd.

Maar nu staan ook andere nieuwe PDF-mailbijlagen automatisch in WORD ! Daarom mijn vraag hoe ik dit weer kan omkeren ? Dus dat een PDF-file met het klassieke PDF-icoontje verschijnt !

Het zijn dus geen eigen gemaakte PDF's.

Ik heb zowel Windows 7 (meest gebruikt) alsook 8 op mijn laptop. En ook W. Office 2013.

gr. Emwee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emwee,

Wat je kan proberen is: een herstelpunt terugzetten van vóór het tijdstip dat jij Ja antwoordde op de conversievraag - da's wellicht het makkelijkst.

Tevens:

"Maar nu staan ook andere nieuwe PDF-mailbijlagen automatisch in WORD" : gaat hier hier om bijlagen van die site of gaat het over àlle pdf's die je toegestuurd krijgt via mail?

Als het dit laatste zou zijn, begin ik me vragen te stellen over die site en ga ik denken aan een virus of malware die op je systeem geplaatst werd.

Moet je bv dan gaan betalen voor elke pdf die jij als pdf wil (blijven) lezen? - Zo ja: doe je dat dan, dat betalen enne (gewoon nieuwsgierigheid): hoeveel vragen ze er dan voor?

Maar goed, probeer eerst een herstelpunt terug te zetten en antwoord op de vragen, dan kijken we verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een heel gemakkelijke kwestie als je het mij vraagt. En het is helemaal niet nodig om een systeemherstel uit te voeren.

Je kan dit als volt oplossen. Je gaat naar je pdf-file dat je in (waarschijnlijk adobe reader) wilt openen. Rechtermuisknop op het pdf-bestandje, kies "openen met" en selecteer vervolgens met wel programma dat je het pdf-bestand wilt openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor uw goede raad maar spijtig ook dat helpt niet ! ik heb ondertussen ook al een herstel gedaan maar ook zonder resultaat. mss moet ik tot nóg een vroegere datum teruggaan.

maar ik heb ondertussen nog andere pdf-bijlagen gekregen en die staan al automatisch met het "word"-icoontje in de bijlage. als ik met de cursor de bijlage aanwijs dan verschijnt er toch de tekst met ".pdf"-extensie. maar bij het openen krijg ik steeds de melding dat het converteren wel wat tijd in beslag kan nemen. En ik wíl helemaal geen conversie van dat bestand.

- - - Updated - - -

idd. het gaat hier om alle pdf's en niet enkel van die bewuste site. de melding die ik krijg bij het openen van zo'n file komt van windows denk ik. spijtig dat ik die niet kan kopiëren en plakken.

het herstel leverde ook geen resultaat of mss moet ik nog een vroegere datum proberen, maar dan moet ik weer alle paswoorden enz. opnieuw aanpassen en momenteel heb ik er al genoeg tijd aan verspild.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik probeerde om van een opgeslagen PDF-bijlage, die ik kreeg via e-mail, een bewerkbaar WORD-docx van te maken. Met succes !

Het was echter een beschermde (betaalde) site die mij deze PDF-files stuurde. Deze kan ik dus enkel openen door een paswoord.

Ik kreeg wel de vraag of alle PDF's moesten geconverteerd worden in WORD. En omdat er meerdere doc. waren heb ik die vraag bevestigd.

Via welke Site heb je bovenstaande uitgevoerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.