Ga naar inhoud

Grijswaarden afbeeldingen in Word laden, maar worden in kleur afgedrukt


Enjoyceke

Aanbevolen berichten

Beste mensen

Ik zit met mn handen in het haar. Ik ben voor een vereniging van een kennis van mij in Word een nieuwsbrief aan het opzetten met jpg-afbeeldingen van advertenties. De opmaak van de afbeeldingen heb ik in photoshop weggeschreven als grijswaarden met 8 bitkanaal. De eerste pagina van de nieuwsbrief is FC en de daarop volgende pagina's moeten zwart/wit worden waar deze advertenties op staan, dit om de kosten van printerinkt te beperken.

Ik laad vervolgens de afbeeldingen in Word en geef ik daarnaast ook bij de afbeelding zelf nog aan dat deze grijswaarden moet worden, daarna plaats ik de afbeelding achter de tekst. Alles lijkt op het beeldscherm prima, totdat mijn kennis dit bestand wil gaan printen. Hij moet het bestand in 1 x naar de printer sturen, omdat het machine er duizenden moet printen en dan ook meteen stapled. Dus moet het als gewoon bestand met kleur worden verzonden naar de printer. Maar nu worden alle afbeeldingen ook die op de zwart/wit pagina's in kleur geprint, wat dus niet de bedoeling is.

Ze heeft dit in het verleden vaker zo geprint dus dat moet kunnen. Maar ik kan het probleem niet in word of photoshop vinden. Weet iemand van jullie wat ik verkeerd doe?

Ik heb ook de volgende dingen geprobeerd:

de afbeeldingen eerst in rgb opgeslagen en vervolgens omgezet naar grijswaarden in Word > werkt niet volgens mijn kennis.

de afbeeldingen in het zwartkanaal van CMYK geplaatst en toen in Word geladen > werkt niet volgens mijn kennis.

het wordbestand naar pdf geprint en werkte ook niet volegsn mijn kennis.

Graag jullie hulp!

Joyce

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.