Ga naar inhoud

Excel 2010 Formules


idee

Aanbevolen berichten

Ik heb een blad in Excel 2000 (onder Windows XP) waarin een aantal formules zijn verwerkt.

Dit is een html bestand dat in een website is verwerkt.

Dit werkt reeds 10 jaar.

Als ik nu met Excel 2010 onder Windows 7 dit tabblad aanpas en opsla als een html bestand dan zie ik op de site dat alles ok is, dat de resultaten van de formules aanwezig zijn.

Maar, als ik nu een volgende keer het blad wil aanpassen zie ik dat al mijn formules verdwenen zijn en dat enkel nog het resultaat in de velden sta.

In het kort: als je op een veld sta waar een formule achter zit zie je bovenaan de formule staan van het resultaat.

Dit is niet meer zo als het bestand is opgeslagen (in html) en opnieuw opgeroepen wordt, dan zie bovenaan het resultaat en niet meer de formule.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

aan plx

Het probleem doet zich voor in Excel zelf, niet op de website.

Neem nu onderstaand eenvoudig voorbeeld:

Roep Excel op en geef in een veld de formule VANDAAG() in.

De formule wordt omgezet naar 20/08/2014 en bovenaan ziet men de formule staan.

Sla nu het bestand op onder de extensie 'html'.

Ga uit het programma en roep het terug op en open het blad.

Nu zie je nog altijd 20/08/2014 in het veld maar de formule bovenaan is verdwenen, nu staat ook 20/08/2014

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk, idee. Vanaf office 2007? of 2010 denk ik kan dat niet meer. Ik vermoed dat alles te maken heeft met de nieuwe bestandsstructuur.

Mss vinden we een alternatieve manier?

Wat wil je precies doen?

En dat dit in Excel 2000 reeds 10 jaar loopt zonder problemen.

Microsoft geeft nu aan:In Excel 2010 worden werkbladfuncties, zoals formules, grafieken, draaitabellen enz..., niet langer ondersteund worden in de bestandsindeling html en mhtml en gaan ze verloren wanneer men een bestand in deze bestandsindeling opnieuw in Excel opent.

Dus kort gezegd: ik heb het zitten!

Wat wil ik precies doen: ik heb een werkblad waar de gegevens op staan van een 50-tal personen waarin ik de ouderdom bepaal aan de hand van de formules VANDAAG() en DATUMVERSCHIL...

Dit werkblad wordt in html opgeslagen omdat het wordt geïntegreerd in een website.

Is er een alternatieve methode?

Link naar reactie
Delen op andere sites

met Javascript kan je dat.

Ken je 'iets' van HTML of ben je bereid daar snel wat over te leren?

In dat geval leg ik je uit hoe je een eenvoudige tabel maakt en opsmukt met wat CSS.

Eens je tabel klaar, geef ik je een javascript functie en toon ik je hoe je die gebruikt. Je moet dus niets zelf programmeren, alleen toepassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.