Ga naar inhoud

Excel: paginanummering en verbergen/zichtbare pagina


GB1981

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden,

Ik heb reeds ettelijke fora afgezocht, echter niet te vinden en weet niet of het beschikbaar is.

Ik werk op 1 tabblad.

Op basis van formules verwijs ik naar andere tabbladen.

bedoeling is om aan de hand van deze gegevens een soort automatisch contract te verkrijgen.

dit contract is, afhankelijk van de gegevens minstens 5 en max 12 pagina's groot (let wel dit is in 1 tabblad)

in het contract wordt er op een bepaald moment verwezen naar 1 of meerdere partijen (in de vorm van een tabel)

afhankelijk van het aantal partijen dat hier aangeduid/geselecteerd wordt, zou er een extra pagina moeten bijkomen.

Mijn vragen:

1. Hoe kan ik Excel instellen zodat enkel de pagina's zichtbaar worden die nodig zijn (bij 1 partij: 1/5 tem 5/5 en bij 4 partijen 1/8 tem 8/8)

2. voortbouwend op voorgaande vraag, kan hierbij ook automatisch de paginanummering aangepast worden?

In bijlage een voorbeeld:

blad 1 is in geval 1 partij geselecteerd wordt

blad 2 is in geval 2 partijen geselecteerd worden

Mijn werkbestand bestaat dus uit 1 tabblad, maar kan de 2 bovengenoemde opties hebben.

Hopelijk is dit duidelijk en weet er iemand een oplossing voor[ATTACH]32354[/ATTACH]

vb excel auto pg nr.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het anders proberen omschrijven.

ik heb 1 werkblad vol met cellen gegevens

als ik deze wil printen zijn het minstens 5 pagina's

deze pagina's dienen genummerd te zijn als 1/5 2/5 3/5 4/5 5/5.

echter op deze 5 pagina's staat er ergens een tabel met 7 rijen

het kan zijn dat er 1 rij geselecteerd is of 3 of alle 7.

deze keuze moet ervoor zorgen dat er respectievelijk 1, 3, of 7 bladzijden bij komen.

maw per geselecteerde rij in de tabel komt er bijkomende info bij die telkens op een apart, bijkomende pg komt als je het volledige werkblad afprint met vermelding van het juiste aantal pg's op elk blad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.