Ga naar inhoud

Formule voor 'Als enige voorspeller goed'


Dippie

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een eigen WK-pooltje op een forum.

Hier doen 25 mensen aan mee. Ik heb alles ingevoerd zoals ik. Ik hoef alleen nog handmatig de voorspellingen en het aantal punten handmatig in te vullen per gebruiken.

Nu heb ik de regel dat wanneer een deelnemer als enige de voorspelling goed heeft, 10 extra punten krijgt.

Nu wilde ik dit met de volgende formule regelen, maar dat werkt niet (in een alternatief Excel-bestand met vier bladen, zodat ik dat eerst makkelijk kan testen):

[/color][color=#333333]=ALS(A1<>Blad1!A1&A1<>Blad2!A1&A1<>Blad3!A1;10;0)[/color][color=#333333]

Alle punten staan in de cellen A1 t/m A7, de formule moet in B1 t/m B7 komen te staan.

Wanneer in Blad4 een aantal punten staan die niet gelijk is bij de anderend (dus in bijvoorbeeld alle A1-cellen), dan moeten er 10 punten komen te staan. Staat er ergens in de overige A1-cellen hetzelfde aantal punten, dan is hij/zij niet de enige voorspeller met de juiste voorspelling, en mogen er dus geen punten bij komen.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Mocht dit niet zo zijn, dan stuur ik het Excel-bestandje even mee.

Groet,

Dippie94

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dippie,

Misschien is het wel zo handig als je het bestandje even meegeeft. Persoonlijk vind ik het handig als ik kan zien wat er moet gebeuren en hoe alles precies geordend staat.

Verder kan ik niet beloven dat ik een oplossing zal vinden, maar wil er uiteraard wel even naar kijken. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dippie,

Bedankt voor het Excel werkblad!

Ik vermoed dat je meer naar onderstaande formule moet gaan werken:

=ALS(EN(A2=B2;Jan!A2<>Jan!B2;Piet!A2<>Piet!B2;Lisa!A2<>Lisa!B2);D2+10;D2)

Kom je hier wat verder mee? Je zal de formule uiteraard nog moeten gaan uitbreiden wanneer je tot 25 tabbladen gaat maken...

[ATTACH]33059[/ATTACH]

VOORSPELLINGEN_test.xlsx

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mako, dankjewel :)

Dat is inderdaad wat ik zoek. Qua idee is het precies hetzelfde, alleen is de formule iets anders.

ondertussen zijn er drie gestopt met de poule, dus ik hoef er 'nog maar' 22 toe te voegen aan de formule. Is niet erg, dat hoef ik maar één keer te doen :)

Na dit geprobeerd te hebben in m'n WK Pool, kom ik tot het volgende probleem: Wanneer ik de hele formule heb ingevuld, dan voert hij de formule door totdat de invoerbalk (bovenaan de spreadsheet) vol is. Hij stopt dan bij een bepaalde gebruiker en gaat niet verder :(

Groet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Na dit geprobeerd te hebben in m'n WK Pool, kom ik tot het volgende probleem: Wanneer ik de hele formule heb ingevuld, dan voert hij de formule door totdat de invoerbalk (bovenaan de spreadsheet) vol is. Hij stopt dan bij een bepaalde gebruiker en gaat niet verder :(

Hmm, daar heb ik niet direct zo'n pasklaar antwoord op :dong:. Is het geen mogelijkheid om de verschillende deelnemers allemaal op één werkblad neer te zetten in verschillende kolommen? Dat spaart al heel wat tekens in de formulebalk.

Ik kijk nog even rond als ik een manier kan bedenken om de formule op een of andere manier in te korten of te laten doorlopen, maar kan niet beloven dat ik daar iets op zal gaan vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al opgelost.

Ik heb eerst de formule in kladblok uitgetypt, en vervolgens gekopieerd en geplakt. Vervolgens kan ik 'm vanuit de eerste cel zo naar beneden doortrekken.

Voor het volgende tabblad hoef ik alleen twee namen aan te passen en vervolgens weer te kopiëren en te plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Super! :top:

Dat lijkt me inderdaad nog een werkwijze die best haalbaar moet zijn qua werk.

Veel succes en plezier met je WK Pool alvast!

Indien je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.