Ga naar inhoud

Help! VBA Excel


AnoukMannaerts

Aanbevolen berichten

Momenteel werk ik aan een bestand (zie bijlage) dat volgende handelingen zou moeten uitvoeren:

- Bij het ingeven van afkorting zou VBA automatisch op zoek moeten gaan naar deze afkorting

- Wanneer deze afkorting gevonden wordt, met VBA automatisch de gegevens van de velden UL en breuk uitlezen en onthouden

- Daarna zou hij de som van (UL/Breuk)*10000 moeten plaatsen in het tabblad 'aantal uren leerkracht' en dit in de twee cellen naast de afkorting.

Momenteel heb ik een keuzelijst gemaakt zodat de invoer van een foute afkorting onmogelijk is. Verder heb ik alle afkortingen in een Array geplaatst zodat Excel deze automatisch kan uitlezen.

Kan iemand mij helpen?

Opdrachten per klas +4 collega's.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Anouk,

Ik kan je niet helpen omdat ik te weinig van excel afweet om dit op te lossen maar ik maakte snel wat even in msAccess dat doet waarvan ik vermoed dat jij nodig hebt.

Je kan achteraf mooie formulieren maken dit is basic.

in tblVakkenPerKlas vul je in wat in je in je excel doet. Daar kies je de klas, het vak, de LKR en vult het aantal uur en de breuk in.

Ten alle tijden vind je de breuk terug in qryOpdrachtPerLeerLKR.

Mocht je dit pad verder op willen...help ik je graag verder. Mss vind iemand anders die het op de excel-manier klaart.[ATTACH]32022[/ATTACH]

Opdrachten per klas +4 collega's.zip

aangepast door plx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Anouk,

Eigenlijk kan je dat in Excel even goed maar dan moet je je gegevens anders schikken.

Klas, Vak, LKR, Breuk, AantalUren

Als je deze onder elkaar uitzet kan je filteren op zowat alles ..ook op LKR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou dan een werkblad kunnen bijmaken en de structuur van je klassen onder elkaar zetten en verwijzen naar de locatie van het invulblad?

Dat kan heel eenvoudig en heel snel.

Ik zal toch eens een poging doen maar dat allicht wel een weekje duren. Is het dan nog de moeite voor jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.