Ga naar inhoud

hoe kan ik twee onafhankelijke spreadsheets openen op twee aparte schermen?


oudewg

Aanbevolen berichten

Wie weet hoe je twee onafhankelijke spreadsheets vanuit excel kunt openen, zodat je deze op twee aparte beeldschermen op je buro kunt vergelijken bijvoorbeeld voor controle-doeleinden?

Op dit moment lukt het mij slechts om op 1 scherm via de vensteroptie om twee excelspreadsheets naast elkaar te zetten, maar dat is voor mij niet praktisch en ik wil de twee van elkaar onafhankelijke spreadsheets apart vergelijken op twee aparte naast elkaar staande schermen omdat dat visueel voor mij gemakkelijker is.Graag jullie advies cq instructie om dit te kunnen realiseren??.:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Oudewg,

Welkom op het forum.

Ik gebruik Microsoft 2007 en om twee Excel formulieren naast elkaar te zetten in hun eigen venster doe ik het volgende:


  • [*=1]Via start ga ik naar Microsoft Office en start ik Excel
    [*=1]In dit Excel venster open ik het betreffende Excel formulier
    [*=1]ik verzet dit Excel formulier naar mijn tweede scherm
    [*=1]Ik ga terug via start, Microsoft Office en open Excel opnieuw, een nieuw Excel venster opent zich
    [*=1]in dit nieuwe venster open ik het volgende Excel formulier en laat dit op mijn eerste scherm staan

Ga dus niet naar de map waar uw Excel bestanden zitten om die te openen.

Ga in plaats daarvan steeds via start naar Microsoft Office/ Excel en start het programma telkens afzonderlijk opnieuw op en open in dit programma het betreffende Excel worksheet.

Zo lukt het bij mij althans om twee keer een Excel venster los van elkaar elk op een ander scherm te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.