Ga naar inhoud

importeren uit ander werkblad en uit juiste klom adh datum


Nils l

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik ben bezig met een werkmap aan het aanmaken om het mij de volgende jaren wat makkelijker te maken om de totale inhoud te gaan bereken in men deegbereiding.

Ik werk met 3 hoofddegen en deze zijn dan onderverdeel in subdegen. Op men 4de blad wil in de inhoud invullen en deze moet automatisch dan naar de juiste blad + klom worden in gevuld aan de had van de datum omdat tijdens het jaar de formules soms een klein beetje worden aan gepast.

Het lukt me niet om datums te gaan vergelijken en om uit de juiste klom te gaan selecteren.

Ik probeer nog een voorbeeld te maken.

Wie kan me helpen?

Nils

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd hierbij een voorbeeldje Test.xls . Ik heb het bestand volledig leeg gemaakt van formule's.

Zelf had ik zitten denken om de datum's om te zetten naar een getal dus 7/1/2013 zou dan 41281 worden als ik het zo zie in excel. Ik kom er niet uit hoe ik hem moet laten weten dat ik wil weten dat hij een reeks datum's moet afgaan en de oudste die het dichtst bij de te vergelijken datum zit moet nemen.

Heb ook al zitten experimenteren met VERT.ZOEKEN maar lukt ook niet echt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nils,

Zoals jij het voor ogen hebt, lijkt mij niet zo eenvoudig.

Waarom zet je de verschillende soorten niet op één werkblad, en vul je alles rechtstreeks in.

omdat tijdens het jaar de formules soms een klein beetje worden aan gepast.

Dit is mij ook niet geheel duidelijk. En waarom verwijder je de formules, die paar die er nog staan behoeven volgens mij geen aanpassing.

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bucky,

Ik heb de formule waar mee ik aan het proberen was verwijdert omdat deze niet werken. De formules die er nog instaan zijn resttanden die ik heb vergeten verwijderen. Maar deze hebben niks te maken met mijn vraag.

De ingevulde gegevens zijn een kleine peulschil van het jaar daar ik hier een voorbeeld had gemaakt om even te laten zien en zelf wat dingen uit proberen. De gegevens die veranderen zijn niet altijd veel maar door de steeds wisselende deeg soort is dit niet zo makkelijk.

De degen staan op verschillende pagina's omdat per soort dier ( jong naar oud) dit appart moet worden doorgegeven naar de overheid. De soort die wel op hetzelfde werkblad staan is van dezelfde leeftijdcatergorie.

Ik hoopt dat je mij kon helpen omdat alles rechtreeks in vullen best veel werk is. Ik wilde enkel proberen de productiedatum en soort geproduceerde deeg invullen en de rest door excel laten doen. Het zijn per soort meer dan 250 rijen

Ik hoop dat zo mijn bedoel achter deze vraag iets duidelijker wordt.

Grtz

Nils

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.