Ga naar inhoud

Laatste regel van meerdere excel-bestanden inlezen in een 'verzamel' excel-bestand


jansm

Aanbevolen berichten

Mijn datalogger produceert dagelijks een .csv (excel) bestand. Deze files krijgen een 'datum'-filenaam, bijvoorbeeld 2014-3-27.csv. Nu wil ik een 'verzamel'-excel bestand maken die van al deze 365 files de laatste regel importeert. Wie kan mij hier bij helpen?

Is dit uberhaupt mogelijk?

Mvg, Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is mogelijk. Kan je eens zo'n bestand hier online zetten? Dan begrijpen we allicht beter wat je precies bedoelt.

Klik onderaan rechts van dit venstertje voor meer opties...dan kan je een bestand toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2014-03-17.xlsx

Hallo PLX,

bedankt voor jouw reactie.

De dag-bestanden bestaan normaal uit 1000-1500 regels. Het is dus de bedoeling dat van elk dag-bestand de laatste regel in een ander excel-bestand worden ingelezen. De dag-bestanden staan in dezelfde folder.

Ik werk met Excel2010. Ik heb de .csv bestanden moeten saven als .xlsm want .csv wordt niet geaccepteerd om te uploaden

2014-03-18.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag jansm,

Het heeft wat geduurd maar ik heb er me toch eens aangezet.

Ik zou graag de originele excelbestanden hebben om verder te werken.

In bijlage vind je een VisualBasic project dat 'LaatsteRegels' heet. Voorlopig doet het min of meer wat jij verwacht denk ik.

Als je Bestand/Openen klikt, zal je de map kunnen selecteren waarin je bestanden staan.

Het programmaatje loopt (nu alle xlsx) bestanden af, zoekt de laatste regel en plakt deze als laatste regel aan een nieuw exceldocument.

Je zal wel zien wat ik bedoel als je het zelf uitprobeert.

In bijlage vind je een zip bestand met daarin 2 mapjes. Het hele project (dat zou je kunnen openen met Visual Basic Express ->gratis te downloaden) zit in de map 'LaatsteRegels'.

In het mapje 'Voorbeeld' zit het uitvoerbestand 'Laatsteregels.exe' 'en' de excelbestanden (xlsx).

Hopelijk heb je hier wat aan.

jansm.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.