Ga naar inhoud

nederlandstalige Excel 2007,macro vanaf waar cursor staat beginnen te kopiëren.


kkar

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb een nederlandstalige Excel 2007.

Zou een macro willen maken die ik b.v.b met ctrl+k opstart.

Waar cursor staat zou ie moeten starten met de cel waar ie opstaat te kopiëren en 3 cellen rechts er naast.

Als cursor b.v.b op cel a1staat,dan zou macro als ik ctrl+k ingeef cel a1, cel b2,cel c3,cel d4 moeten kopiëren naar a34 cel a1,naar b34 cel b2,naar c34 cel c3,naar d34 cel d4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de formules van Excel gebruiken??

In A34 typ je dan:

=A1

De inhoud in A34, is nu hetzelfde als A1. Verander je de inhoud van A1, dan veranderd de inhoud van A34 mee.

Dit kun je bij alle andere cellen ook zo doen.

Wat je ook kunt doen is, als je =A1 al in A34 hebt gezet, het zwarte blokje rechtsonderin van die cel, slepen naar Rechts. De andere cellen worden zo ook gevuld.

Stel dus dat A1 t/m D1 moet komen in A34 t/m D34, dan sleep je het zwarte blokje 4 cellen naar rechts.

Wil je dat ook de inhoud van A2 t/m D2 in A35 t/m D35 komt te staan. Sleep je het zwarte blokje 4 cellen naar rechts en één naar beneden. Excel rekent het allemaal netjes voor je uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken eh….Leroy,want dat wistik ook niet dat dat zo gaat,maar het is niet enkel de waarde die in cel a1 komtals curser daarop staat die naar cel a34 moet.

Bedoel op cel(sorry ,maar had er dit moetenbijzetten die celnummer a1 die kan variëren van a1 tot a20 ) waar curser opstaatdat ie die cel en drie cellen rechts mee kopiëert en dan ook zet in cellen A34,b34,c34,d34en zodus de vorige cijfers die in a34,b34,c34,d34 overschrijft dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet daar geen macro voor. Maar ik kan je wel een functie geven.

Maak ergens in je sheet een veldje (bijv op G2 en H2). Bijv op G2 zet je de tekst: "Rij" en in H2 zet je het cijfer "1". Dit veld word de referentie naar welke rij jij op A34 t/m D34 wilt zetten.

Stel dat je dus A14 t/m D14 ook in A34 t/m D34 wilt plaaten, dan verander je het geval "1" in "14".

Ik ga er even vanuit dat je de Nederlandse versie van Excel hebt.

Zet dan in A34 de volgende code:

=INDIRECT(ADRES($H$2,1))

In B34 zet je:

=INDIRECT(ADRES($H$2,2))

Je ziet dat alleen het getal 1 in deze code is veranderd naar het getal 2. Dit staat voor de kolom. A staat dus voor 1, B staat voor 2, C staat voor 3, etc.

In die andere kolommen (C34 en D34) zet je dus een 3 en een 4.

Als het goed is, heeft de inhoud van A34 t/m D34 nu dezelfde inhoud als het Rijnummer dat je hebt aangegeven in H2.

Ter info:

Als G2 en H2 al gebruikt worden, kun je hier ook iets anders voor kiezen. Je moet dan $H$2 vervangen door het nieuwe veldverwijzing waar het getal in staat. Staat het getal in Z2, dan wordt het dus $Z$2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk,want sorry eh....maar dat was denk omdat ik een macro in gedachte had,want nu starte ik vba op en ging daar "indirect" zoeken in de help en dat vond ie daar natuurlijk niet.

Toch niet lang nagedacht denk want ik ben er zo een beetje verlegen voor nu,want in de help van excel vond ie dat juist gelijk je zei wel.:argh:

Als dat niet gaat met een macro dat vond ik dit je zegt al niet slecht en maar het werkt niet.,of doe ik ergens iets verkeerd?

Je bedoeld toch gelijk in bijlage hier,dat dan in cel j2 nu de waarde van cel a1 moest komen eh..?

post-26752-1417705843,9076_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.