Ga naar inhoud

PPT- PFD => op PDF file moet rechtsbeneden naam staan op elke pagina?


Fuerza

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand enig idee hoe ik dit kan regelen? Ik had in Powerpoint zelf eerst geprobeerd via de header & footer optie, maar rechtsbeneden is de 'pagina' functie, iets wat ik niet kan aanpassen. Links beneden kan ik het wel zetten maar het moet rechts staan.

Slide Master functie en de footer rechts beneden daar aangepast ook geprobeerd maar er komt dan niets op het PFD file tevoorschijn.

Graag hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een PFD bestand in powerpoint ? :hmmmm:

Ik ken wel PPT, PPTX, PPS en PPSX bestanden in combinatie met powerpoint.

Ook staat er een verwijzing naar PDF.... graag wat meer en correcte info.

Geef ook door welke versie van Office ( Powerpoint) je gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses, verschrikkelijk vaag geweest in mijn uitleg nu ik het terug lees. Dit is de bedoeling.

1. De PPT moet naar een PDF bestand omgezet worden/opgeslagen worden (het aantal slides per pagina in het PDF bestand zou ik ook wel willen aanpassen)

2. In het PDF bestand moet een naam staan, dit in de rechterbenedenhoek en dit op elke pagina

Het lijkt me dat dit op een simpele manier kan gedaan worden, maar ik kan het niet vinden jammer genoeg. Het aantal slides op een pagina aanpassen heb ik kunnen vinden door de PPT op te slaan als een PDF bestand en dan op 'opties' te drukken wanneer het 'save as' venster nog geopend is maar daar blijft het dan ook bij. Ik gebruik Office 2010, hoop dat het duidelijker is nu.

aangepast door Fuerza
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je eerste vraag betreft, je kan de powerpoint opslaan als een PDF vanuit powerpoint zelf.

Ga naar bestand-> exporteren-> pdf- of xps- document maken.

Dan wil je in een beneden hoek een naam zetten en dit op elke pagina..... dat kan je via de functie koptekst en voettekst in powerpoint zelf.

Je voert dat dus best uit voor je het bestand opslaat als PDF.

Om een voettekst te plaatsen ga je in powerpoint naar het tabblad invoegen-> koptekst en voettekst.

post-23245-1417705835,8237_thumb.jpg

Je tekst staat dan wel in het midden en niet rechts.

Maar dat kan je aanpassen door op de voettekst te klikken en dan naar rechts te slepen.

Je zal zien dat als je er op klikt er een kader rond je tekst verschijnt, versleep die.

Je kan ook de grootte van het tekstvak veranderen door een van de vierkantjes te selecteren en te verslepen.

post-23245-1417705835,8572_thumb.jpg

Wil je de tekst pas plaatsen als het al een PDF is kan je gebruik maken van deze software.

Je dient er de functie Add header and Footer te selecteren.

Dan neem je Footer.

Ik heb zelf de software nog nooit gebruikt maar mocht het niet lukken geef je maar een seintje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alle stappen gevolgd, footer wel via de slide master gedaan zodat ik het gemakkelijk naar rechts kon verschuiven voor alle dia's in 1 stap. Maar als ik het omzet naar een PDF bestand en dit bestand open, is de naam die ik in de footer gezet heb nergens zichtbaar. De datum en pagina staan op het PDF bestand maar da's niet wat ik nodig heb... Echt vreemd dit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de procedure uit afbeelding 1 en 2 in bericht 4 gevolgd?

Dus NIET PDFill gebruiken.

Bij mij lukt het toch hoor, zoals je ziet in onderstaande afbeelding (een printscreen genomen van het pdf bestand).

Ook als ik de tekst verschuif naar rechts.

post-23245-1417705841,1459_thumb.jpg

post-23245-1417705841,2471_thumb.jpg

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het nogmaals geprobeerd en het is gelukt maar het is niet volledig wat ik wil. Bij de knop kop-en voettekst krijg je 2 opties, namelijk een footer onder de dia zelf of een footer onder 'notities en handouts'. Wat ik nodig heb is een footer rechtsbeneden via 'notities en handouts' omdat dan de naam echt op het einde van de pagina komt in plaats van onder de slide. En het staat dan ook vetgedrukt. Hier even het verschil:

post-35057-1417705841,3082_thumb.jpg

Het probleem is dat ik de footer via de 'dia' knop wel gewoon naar rechts kan verschuiven maar de footer bij 'notities en handouts' niet omdat het niet zichtbaar is op de slide zelf. En de pagina staat ook in de weg daar rechts, zou ook weg moeten. Even verder zoeken dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je de tekst pas plaatsen als het al een PDF is kan je gebruik maken van deze software.

Je dient er de functie Add header and Footer te selecteren.

Dan neem je Footer.

Ik heb zelf de software nog nooit gebruikt maar mocht het niet lukken geef je maar een seintje.

Misschien dat bovenstaande dan wel een oplossing is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja, heb dit als taak gekregen van mijn docent en de bedoeling is dat het via PowerPoint mogelijk zou moeten zijn. Tenzij de docent zich vergist heeft en het de linkerbenedenhoek moet zijn in plaats van rechterbenedenhoek. Vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.