Ga naar inhoud

Delivery to the following recipients was aborted after 6 second(s): fout melding


Yosie

Aanbevolen berichten

Ik kan naar een bepaalde klant geen emails versturen via mijn email

als ik via webmail ga lukt het wel

als ik mijn account installeer op andere computer lukt het wel

dus ik denk dat het aan mijn pc ligt

firewall uitgezet, niks

wat kan het zijn?

help

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Yosie,

welkom op PC-Helpforum.be. ;-)

Je hebt die problemen dus bij één specifieke klant, e-mails naar andere contactpersonen worden wel vlot verzonden ?

Welke is de volledige foutmelding die je krijgt ? ... je kan er eventueel met het knipprogramma een afbeelding van maken (mochten er e-mailadressen zichtbaar zijn, maskeer deze dan), die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

From: "Johan " <emailadres verzender>

To: "'Francis '" <email adres naar >

References: <766D0DE306D4964D8E7C8A2EA26BA7AF02775B550A0B@SBSDP.dp.local>

In-Reply-To: <766D0DE306D4964D8E7C8A2EA26BA7AF02775B550A0B@SBSDP.dp.local>

Subject: RE: test

Date: Mon, 7 Jul 2014 09:10:11 +0200

Message-ID: <00e201cf99b2$7e2cb000$7a861000$@mijndomein.be>

MIME-Version: 1.0

Content-Type: multipart/alternative;

boundary="----=_NextPart_000_00E3_01CF99C3.41B58000"

X-Mailer: Microsoft Outlook 14.0

Thread-Index: AQJUT7jd/8ysddYxEKeXpc5loJAM3pqKxYQw

Content-Language: nl-be

heb de email adressen weggedaan

dit staat in de foutmelding email

Onderwerp: Delivery status notification

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients was aborted after 6 second(s):

Het is ook maar naar 1 adres

aangepast door Yosie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn antwoord heeft eventjes op zich laten wachten, maar ik wou jou probleem graag eventjes bespreken met een collega.

Het valt op dat het wél werkt op een andere PC én via webmail (op jouw PC) ... aangezien het probleem maar bij één specifieke contactpersoon voorkomt denk ik dat we het niet in de richting van malware moeten gaan zoeken maar in MS Outlook zelf: dus toch nog maar eens het e-maildres karakter per karakter controleren.

Normaliter heb je de Windows Live Essentials op je systeem, hierin zit (indien het ganse pakket werd geïnstalleerd) Windows Live Mail: lukt het (bij wijze van test) vanop jouw PC met Windows Live Mail ? ... een andere optie is een testje met Thunderbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij vallen een aantal dingen op in de foutmelding. Namelijk

[...]@SBSDP.dp.local

[...]@mijndomein.be

X-Mailer: Microsoft Outlook 14.0

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Hieruit kan ik afleiden dat jij een e-mailadres hebt bij mijndomein.be en je volgens de e-mail verstuurd via Microsoft Outlook 2010. <-- is dit correct??!!??

De ontvanger heeft een mailserver in hun netwerk staan met de naam "SBSDP.dp.local". Dit is al iets wat de systeembeheerder van de ontvanger niet goed heeft geregeld. Ik kan hier namelijk uit opmaken dat er een Windows Small Business Server in het netwerk staat en dat het Active Directory domein wat ze gebruiken "dp.local" heet. Dit is ten eerste al een beveiligingsrisico en andere mailservers zullen e-mail hiervan niet eens accepteren als ze een zwaar SPAM-filter hebben (Dit haal ik uit praktijkervaring!).

De melding die je krijgt is een melding van de mailserver (Small Business Server) van de ontvanger. Dit kan betekenen dat het e-mailadres niet bestaat op de mailserver of dat er iets anders aan de hand is.

Ik zou eens vragen of je als test een e-mail kunt sturen naar een collega van jouw ontvanger, ik vermoed dat je dan dezelfde melding terug krijgt.

Er bestaat ook de kans dat je het e-mailadres niet goed hebt ingevuld. Of dat de mailbox van de ontvanger vol zit.

Ik zou mijn bevindingen ook doorgeven aan de systeembeheerder van de ontvanger!! Dan kunnen ze hier iets aan gaan doen. Geef ze maar als tip mee dat ze de "Public server name" in de Exchange Server moeten aanpassen. Dit zit bij de "Outbound rules".

aangepast door leroy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.