Ga naar inhoud

E-mailaccount importeren


Celine De Coster

Aanbevolen berichten

Hallo,

Op mijn oude pc werkte ik met Outlook Express 6 om te e-mailen (telenet). Op mijn nieuwe laptop heb ik Outlook van Microsoft Office 2007, dat echter verbonden is aan mijn hotmail-adres. Weet iemand hoe ik mijn telenet-mailaccount (inbox + alle sub-mappen) kan importeren in Outlook van Microsoft Office? Bij "opties" kan ik kiezen voor "import email accounts", maar als ik daar mijn telenet-adres intik, dan krijg ik deze melding: "You must choose an address other than your own Outlook.com address."

Of is er misschien een andere manier om mijn telenet-account in zijn geheel te kunnen verplaatsen naar mijn nieuwe laptop?

Bedankt voor de hulp!

Celine

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou het dan eerst ge-exporteerd moeten hebben vanuit outlook express.

je kan proberen windows live mail erop te zetten, dat kan wel importeren vanuit de oe-mappen.

haal windows live mail Windows Essentials: overige programma's - Microsoft Windows en kies bij installatie ervoor om zelf de te installeren porgramma-onderdelen te installeren, in dit geval dus live mail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste Clardie, bedankt voor de aanwijzingen. Ik geraak echter maar tot aan deze stap: Open Outlook express op de computer waar Outlook is geïnstalleerd. Als u een aanwijzing krijgt om een e-mailaccount te maken, klikt u op Annuleren.

Het gekopieerde Outlook Express raakt dus niet geopend op mijn nieuwe laptop. Valt daar iets aan te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze stap gevolgd: Kopieer de hele Outlook Express-map naar een verwisselbaar medium, zoals een diskette, een dvd of een draagbaar geheugenapparaat en kopieer de map vervolgens naar de computer waarop Outlook is geïnstalleerd.

En ja, ik heb mijn oude pc nog, maar het is de bedoeling om hem zo snel mogelijk weg te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wel handiger is om via Windows live mail te gaan zoals ook al in bericht 2 staat. Indien WLM nog niet op je PC staat vindt je de downloadlink terug in bericht 2.

Maar dan kan je vanuit Windows Live mail alles exporteren naar Outlook 2007.

Hoe je Outlook express overzet naar Windows Live Mail lees je hier.

Het exporteren van WLM naar Outlook 2007 moet je uitvoeren zoals hier beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet wel als je omzet naar windows live mail, dat je ook je adresboek van je oude pc op die stick moet zetten want dat staat standaard in een andere map (c:\documents and settings\gebruikersnaam\applicationdata\microsift\adresboek).

en je account overzetten: ga in outlook express via extra naar accounts, selecteer je account en kies exporteren. er wordt dan een .iaf bestandje aangemaakt.

via de optie (knop links naast start in wlm) kies je opties-mailaccounts-importeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.