Ga naar inhoud

Outlook 2013 probleem instellen telenet email met eigen domeinnaam (smtp blokkeert)


savvy

Aanbevolen berichten

Beste leden, eerst een korte situatieschets:

Wij wonen samen met mijn ouders en het Telenet internetabonnement staat op naam van mijn vader. Ik ben sinds kort mijn eigen zaak begonnen en zette het abonnement over op naam van de zaak. Mijn vader blijft echter de voornaamste gebruiker in de lijst. Ik voegde zelf ook een gebruikersnaam toe op 'mijn telenet' en maakte 1 mailbox met vier emailadressen aan met de eigen domeinnaam die ik bij Telenet kon aanmaken als achtervoegsel (email@mijndomeinnaam.be bijv.)

Nu probeer ik sinds gisteren op outlook 2013 die e-mailadressen met IMAP in te voegen (is geactiveerd). Ik volgde de stappen op de website van telenet (stappenplan) maar blijf steeds op een probleem botsen. Wanneer ik de test wil doen voor ontvangen/verzenden moet ik de gegevens van mijn vader ingeven. Bij het ontvangen van de imap server blijkt er geen probleem, bij het verzenden vanaf de smtp server krijg ik de volgende melding: Send test e-mail message: Cannot send the message. Verify the e-mail address in your account properties. The server responded: 550 5.1.0 <email@mijndomeinnaam.be> is not an alias of (gebruikersnaam vader)

Wanneer ik consequent de eigen gegevens ingeef (gebruikersnaam en wachtwoord van mijn Telenet als 2e gebruiker van de account) krijg ik bij de imap volgende melding:

Log onto incoming mail server (IMAP): Your server unexpectedly terminated the connection. Possible causes include server problems, network problems, or a long period of inactivity.

En bij de smtp: Send test e-mail message: Your e-mail server rejected your login. Verify your user name and password for this account in Account Settings.

Hopelijk kan iemand me hier verder mee helpen of hebben jullie tips om verder uit te zoeken wat het probleem zou kunnen zijn? Bij Telenet zelf konden ze me alvast niet verder helpen. Als er nog iets onduidelijk zou zijn, laat maar weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral: maak niet dezelfde fout als ik.

Voor uw zaak kan je best een website domain aanvragen en eveneens mailadres.

Zo ben je niet afhankelijk aan Telenet als je abonnement naar bijvoorbeeld Belgacom wilt veranderen.

Ik ben verplicht om bij Telenet te blijven omdat onze zaak mail adres van Telenet afkomstig is.

Kies voor POP3

Bij Telenet niet zo doen:

1 mailbox met vier emailadressen

Maar wel 2 mailboxen

Bovenaan ziet je gebruikersnaam zoals t214578 en de wachtwoord dient je zelf in te stellen.

post-6829-1417705531,5809_thumb.jpg

post-6829-1417705531,6163_thumb.jpg

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.