Ga naar inhoud

Desktop Database form en subform refresh


Office10

Aanbevolen berichten

Ben een nieuwe poging aan het wagen om de keuzelijsten/records in een subformulier vanuit het hoofdformulier te refreshen, obv. een keuzelijst in het hoofdformulier.

Een bestandje is bijgevoegd.

Het zou als volgt moeten werken:

-Als in het hoofdformulier 'Contracten' op tabblad financieel het tarief wordt veranderd/onderhouden, dan moet dit in het subformulier (contractbegroting) automatisch doorgerekend worden voor alle bestaande records in het subformulier in de velden RegTarief en RegTotaal...obv de categorie(RegCat) in het subformulier (zonder RegCat in het subform opnieuw aan te klikken) . RegCat moet dus automatisch ge-update worden vanuit cboTarief in het hoofdformulier. Heb het zelf geprobeerd, via Requery(after update, cboTarief) maar werkt nog niet.

Hoop dat iemand kan helpen, in tegenstelling tot de webdatabase kan er nu wel gewerkt worden met VBA..wellicht scheelt dat..

[ATTACH]31328[/ATTACH]

Contracten Desktop.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Office10

Er is wat mis met de structuur van je tabellen denk ik.

Kan je me stap voor stap uitleggen wat je database zou moeten bijhouden?

Wat is een contract voor jou?

Ik neem dat er in één contract verschillende regels....(afspraken/opdrachten?) zijn?

Elke opdracht heeft een bepaald tarief?

Ik kan me voorstellen dat jij het hele plaatje 'zo' voor je ziet maar voor mij is het nog onduidelijk. Heb wat geduld met me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.