Ga naar inhoud

koppelen van een tabel aan een lokatie.


jacqme

Aanbevolen berichten

In Access 2003 bouw ik een database over brandverzekeringen. Om het risico van brand te kunnen beoordelen moet van ong. dertig onderwerpen een oordeel worden gegeven. Aan de . hand van het oordeel worden punten toegekend. Ik heb dus een set van 30 records. Alle records moeten worden gekoppeld aan een locatie (een adres) Dit betekent dat in elk record het adres moeten worden opgenomen. Omdat er in feite sprake is van 1 tabel vraag ik me af of het niet mogelijk is om de hele tabel als object in een keer aan het adres te koppelen. De tabel als sub formulier opnemen in een hoofdformulier met het adres werkt niet omdat als jointype moet worden opgegeven alle records van de beoordeling enzovoort. Wie weet raad?

Jacques Meijer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat één Klant meerdere brandpolissen kan hebben ( ik denk aan verhuurders?). Elke Brandverzekering gaat telkens om één adres neem ik aan?

Per polis heb je zoals je aangeeft 30 onderwerpen. Zijn deze onderwerpen steeds dezelfde voor elke polis?

Als zou blijken dat één klant op één adres één en slechts één polis kan hebben, dan neem je het polisadres samen met alle andere velden.

Mss zou een voorbeeldje meer klaarheid schenken?

Laat gerust weten wat je er zelf van denk. En of jij dat helemaal anders ziet.

Zie bijlage database + afbeelding van de relatie.

[ATTACH]27689[/ATTACH]

BrandVerzekering20130827.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet duidelijk geweest. Het gaat hierom. Om het gebouw en de inventaris te kunnen verzekeren moeten aan aantal zaken worden beoordeeld. Wat is de aard vaan het gebouw, zijn er brandbare stoffen aanwezig, is er een sprinklerinstallatie, is het gebouw goed bereikbaar enzovoort. Elk aspect wordt beoordeeld en het totaal van de beoordelingen geeft de mogelijkheid van verzekeren aan. In feite is er sprake van een tabel waarbij in elk record een aspect wordt beoordeeld. Omdat het gaat om de beoordeling van een locatie (een adres) moet in elk record het adres worden opgenomen. Waar het me nu om gaat is het volgende. Je kunt de tabel met beoordelingen zien als een formulier (ik bedoel hier een stuk [papier) dat aan het adres moet worden gekoppeld. Dus :hoe geef ik aan dat het totaal van de beoordelingen ( en niet elke beoordeling afzonderlijk) bij het adres hoort. Dank vast voor het eerste bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet wat ik bedoel. Het gaat om hetvolgende. Aan de hand van een dertig tal vragen moet worden beoordeeld hoe brandgevaarlijk een gebouw met inhoud is. Elke vraag is een record. Om de vragen aan een adres te koppelen zou dus in elk record het adres of een verwijzing. Waar het nu om gaat is dat ik niet elk record, maar het totaal van alle vragen in een keer aan het adres wil koppelen. Hierbij zie ik het totaal van alle vragen als bijvoorbeeld een formulier dat ingevuld moet worden opgestuurd. Er is op dit niveau nog geen sprake van een polis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke vraag is een 'veld', het geheel van vragen is een record.

Je kan je database of een onderdeel ervan niet doorsturen

bijvoorbeeld een formulier dat ingevuld moet worden opgestuurd
.

Daar zijn 2 oplossingen voor:

- Je maakt een Exceldocument met de vragen, laat deze invullen en deze importeer je in je database (dat is vrij eenvoudig)

- Je zet je database online (daar is msaccess niet zo geschikt voor en heel snel zal je dat met MSsql of MySQL willen doen)

Ik heb geen idee wat je kennis van access is maar ik help je graag verder. Met wat geduld vinden we wel de beste oplossing.

Ik stel dus voor dat je Excel document maakt met alle velden (vragen) en een ander Exceldocument met een lay-out van hoe je het formulier in MSAccess ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee tabellen.

1 Tabel Adres met AdresID, Soort adres, Adres. Postcode, Plaats en Land

2 Tabel Beoordeling met de velden BeoordelingID, Onderwerp, Beoordeling en Gewicht(mate van belangrijkheid).

Deze tabellen hebben een veel op veel relatie. Bij een adres heb ik meerdere beoordelingen, Bij een beoordeling meerdere adressen. We maken dus een nieuwe tabel BeoordelingAdres. In deze tabel wordt het adres opgenomen in 1 veld (adres, postcode, plaats). De overige velden in een record zijn : Onderwerp, beoordeling en gewicht. De onderwerpen staan vast. De dertig records zijn dus al aangemaakt maar moeten worden aangevuld met de beoordelingen en gewicht.

Nu moet dus bij elk record het adres worden opgegeven. Ik heb daartoe een keuzelijst met invoervak gemaakt. Omdat er dertig onderwerpen zijn die beoordeeld moeten worden en die van te voren vast staan, rijst de vraag: Is er geen eenvoudiger methode te bedenken. Is het niet mogelijk om het geheel van de dertig beoordelingen in een keer te koppelen aan een adres.

Overigens: ik heb ruime ervaring met Access en met VBA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Negeer mijn vorige opmerking aub.

Je hebt dus een één op veel relatie tussen de tabellen Adres en BeoordelingAdres en een één op veel relatie tussen Beoordeling en BeoordelingAdres

Ik snap niet waarom je in BeoordelingAdres ook nog eens adres, postcode en plaats bevat?

BeoordelingAdres zou volgens mij enkel de velden (BeoordelingAdresID) , AdresID, BeoordelingID en eventueel de datum van de beoordeling moeten bevatten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.