Ga naar inhoud

Met knoppen, gegevens invoeren in tabellen.


Reyndeha

Aanbevolen berichten

Beste,

ik ben echt een beginner in Acces. Tot hier to heb ik altijd eerder ontworpen databases kunnen aanpassen maar wat ik nu wil maken lukt niet met mijn huidige kennis.

Hieronder zal ik beschrijven wat ik ongeveer verwacht van de database die ik wil maken.

Ik ga een heel aantal knoppen hebben en elke knop ik indruk zijn 'caption' of 'naam' wil ik (in het gebruikte record) in de tabel zien verschijnen in de volgende kolom.

Vb:

Knoppen: A, B, C

Ik druk eerst op C dan B dan A dan terug C

Als ik dan naar de tabel ga zien zie ik: in record 1 in kolom 1 C , in kolom 2 B, in kolom 3 A en ik kolom 4 C

Dit wil ik liefst tot een 20 tal kolommen kunnen doen.

Er is een aparte knop om naar het volgende record te gaan.

Hierna kan ik terug een andere combinatie maken die dan op zijn beurt in de volgende record opgeslagen wordt.

Mijn vraag is of het mogelijk zou zijn om te tonen hoe ik dit klaar kan spelen?

Alvast enorm bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel hard bedankt alvast voor deze cursus.

Dit helpt me al een stuk verder voor het uitwerken van andere zaken in mijn database dus nogmaals heel hard bedankt!

Echter is mijn vraag hier nog niet mee opgelost en hoop ik nog dat er iemand een oplossing wil aanwijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, liefst want ik snap van je vraag ook niks.

>> in welk venster zit je? in het Formuliervenster vermoed ik?

-------zo ja: in formulierweergave of gegevensbladweergave?

------ en wat bedoel je hier met 'knoppen' ? Een 'knop' om naar het volgende veld te gaan zegt me niets - zelf ga ik ernaartoe met de Tab...

>> zolang ik (wij) dus niet begrijpen wat je met 'knop A' bedoelt, kunnen we je ook geen raad gaan geven...:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ok, ik heb in deze link een start bestand zitten.

https://www.dropbox.com/s/i7u6c79z663u18v/DatabaseHansReynders.accdb