Ga naar inhoud

Gmail


Aanbevolen berichten

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het enige wat ik kan zeggen is het volgende: vroeger bekeek ik mijn e-mails via telenet. Na het aanschaffen van een laptop (met windows8.1) ben ik via internet explorer naar gmail gegaan en daar geregistreerd.Daar ook het emailadres van mijn vrouw ingegeven en sindsdien krijgen wij beider berichten in 1 lijst.

Hopelijk is dit voldoende uitleg?

Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

vroeger bekeek ik mijn e-mails via telenet.

Die bekeek je ook door naar de webmail van telenet te gaan, dus inloggen via een browser zoals internet explorer?

En die e-mail accounts eindigden op @telenet.be?

Na het aanschaffen van een laptop (met windows8.1) ben ik via internet explorer naar gmail gegaan en daar geregistreerd.Daar ook het emailadres van mijn vrouw ingegeven en sindsdien krijgen wij beider berichten in 1 lijst.

Daar kan ik niet goed volgen.

Als je twee verschillende gmail accounts aanmaakt met telkens een ander paswoord kunnen die berichten van je vrouw toch niet in jouw account terecht komen.

Het gaat toch om een gmail account, dus eindigend op @gmail.com?

Of gebruik je de App Windows Mail in Windows 8.1?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de link geklikt maar het heeft mij niet veel wijzer gemaakt. Ik heb nu ook voor mijn vrouw een gmail account aangemaakt maar ik vind daar nu niets van terug. Als ik nu bv naar google chrome ga en op gmail klik krijg ik nog altijd mijn gmail account te zien en alle berichten met daartussen die van mijn vrouw zoals vroeger.Wat ik voor ogen heb is onderaan het startscherm twee aparte iconen of tegels om elk naar zijn of haar emails te gaan en als dit onmogelijk blijkt te zijn dan is het maar zo, er zijn geen potten mee gebroken.

Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu ook voor mijn vrouw een gmail account aangemaakt maar ik vind daar nu niets van terug.

Als je vrouw nu een apart account heeft van gmail moet er ook afzonderlijk ingelogd worden.

Dus je vrouw en jij hebben dan een aparte gebruikersnaam en paswoord.

Als ik nu bv naar google chrome ga en op gmail klik krijg ik nog altijd mijn gmail account te zien en alle berichten met daartussen die van mijn vrouw zoals vroeger.

Dan heb je het nog over dat ingevoegd telent account?

Dat is normaal dat je die e-mails nog ziet.

Wat ik voor ogen heb is onderaan het startscherm twee aparte iconen of tegels om elk naar zijn of haar emails te gaan en als dit onmogelijk blijkt te zijn dan is het maar zo, er zijn geen potten mee gebroken.

Maak daar eens een printscreen van en plaats die in een volgend bericht.

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier, hoe je die in een volgend bericht kan plaatsen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat anders even met een paar screenshotjes zien wat je precies doet en bedoeld!

Welk e-mailprogramma je precies opent in windows 8.1.

En dat je even op een rijtje zet welke e-mail adressen (vanaf het @-teken, bijv. "@telenet.be") het betreft.

Dan kunnen we misschien kijken welke oplossing het beste schikt!

Ik denk namelijk net als Clarkie dat je in gmail ooit in het verleden eens het telenet.be account hebt gekoppeld. Als je dat niet terug ontkoppeld veranderd er niet veel.

Wat mogelijk is, is in Gmail een label aanmaken (een soort mapje), en alle e-mails die naar een e-mailadres gestuurd worden daar automatisch in te laten plaatsen. Ik heb hetzelfde gedaan.

Mijn situatie:

Ik heb 3 e-mail adressen, 1x gmail, 1x zeelandnet en 1x mijn eigen domein (info@...).

Ik heb gmail als hoofdaccount gebruikt omdat gmail een goede spamfilter heeft.

Ik heb in gmail aangegeven: haal alle e-mail op van mijn zeelandnet account en stop die in een label (mapje) genaamd 'Zeelandnet' en sla het postvak In over (zodat de mail niet dubbel het 'postvak in'-mapje EN in het 'Zeelandnet'-mapje staat)

Dat heb ik ook gedaan met mijn eigen domein.

Wat is daar dan het resultaat van:

Elke 30 minuten haalt gmail automatisch alle mail op van Zeelandnet en mijn eigen domein.

Wanneer hij dat doet, scant hij alle mail op spam, als het geen spam is, stopt gmail het in een soort mapje (het label)

Wanneer ik naar gmail.com ga, kan ik gewoon in één overzicht al mijn e-mail bekijken, en is het direct netjes gesorteerd.

PS

Gmail noemt de bovenstaande methode het filteren van e-mail. Dit kan op allerlei manieren. Om even aan te geven wat er ook mogelijk is (geavanceerd filter+script!):

Ik heb bijvoorbeeld een filter aangemaakt voor als iets reclame is, bijv. van Groupon en . Alle e-mails daarvan gaan automatisch in een bepaald labeltje zodat ik alleen belangrijke e-mail in mijn Postvak In zie. Alle reclame die bekeken is, ouder dan 2 dagen is en niet belangrijk wordt automatisch verwijderd (dat zijn dus 3 voorwaarden).

Zo wordt het label van 'reclame' netjes opgeschoond. Kijk ik een week niet in mijn 'reclame' mapje staat daar gewoon netjes alle ongelezen reclame, heb ik het bekeken en niet verwijderd, wordt het na 2 dagen netjes verwijderd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.