Ga naar inhoud

Gmail en Thunderbird: melding:


Peter_B

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb op een nieuwe laptop (Win 8 met Win7 look dmv Classic Shell) Thunderbird geïnstalleerd. Ik wil hierin een Gmail-account toevoegen, maar loop telkens vast op een foutmelding bij de accouninstellingen.

Ik geef mailadres en wachtwoord correct in, de inkomende en uitgaande IMAP-server worden automatisch ingevuld (resp. poort 993 en 465). Toch krijg ik telkens de foutmelding: "Configuratie kan niet worden geverifieerd - is de gebruikersnaam of het wachtwoord onjuist?"

Via google al wat gezocht, en ik vind veel problemen hierover, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden. Google 2vragen-beveiliging staat uitgeschakeld, IMAP is ingeschakeld en POP uitgeschakeld.

Zie ook printscreen:

post-44633-1417705997,1459_thumb.jpg

Mvg,

Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verander eens bij inkomend en uitgaand googlemail.com in gmail.com

Heb je ook onderstaande uitgevoerd?

[h=4]IMAP inschakelen in je Gmail-instellingen[/h]

  1. Meld je aan bij Gmail.
  2. Klik in de rechterbovenhoek op het tandwielpictogram mail_gear.png en selecteer Instellingen.
  3. Klik op Doorsturen en POP/IMAP.
  4. Selecteer IMAP inschakelen.
  5. Klik op Wijzigingen opslaan.

Opmerking: deze instelling is niet beschikbaar in de eenvoudige HTML-weergave van Gmail. Gebruik in plaats daarvan de standaardweergave om IMAP in te schakelen. Meer informatie over standaardweergave en eenvoudige HTML-weergave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verander eens bij inkomend en uitgaand googlemail.com in gmail.com

Heb je ook onderstaande uitgevoerd?

IMAP inschakelen in je Gmail-instellingen

  1. Meld je aan bij Gmail.
  2. Klik in de rechterbovenhoek op het tandwielpictogram mail_gear.png en selecteer Instellingen.
  3. Klik op Doorsturen en POP/IMAP.
  4. Selecteer IMAP inschakelen.
  5. Klik op Wijzigingen opslaan.

Opmerking: deze instelling is niet beschikbaar in de eenvoudige HTML-weergave van Gmail. Gebruik in plaats daarvan de standaardweergave om IMAP in te schakelen. Meer informatie over standaardweergave en eenvoudige HTML-weergave.

Alles hierboven al geprobeerd zonder resultaat. Pop staat uit, IMAP aan. Inkomende en uitgaande geprobeerd met gmail.com en met googlemail.com. No result.

Het vreemde is: ik heb vanavond op dezelfde laptop een 2e windowsaccount aangemaakt. Vervolgens daarin een nieuwe Gmailaccount aangemaakt en TB aanvaardde de settings daar wel, zonder enig probleem of foutmelding. Maw de mails komen binnen in TB, zonder probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.