Ga naar inhoud

Thunderbird en roaming


Tommie

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben van mijn XP pc naar mijn nieuwe Windows 8.1 pc programma's aan het overzetten, zo ook Thunderbird. Nu heb ik het Thunderbird, wsgetrst.default mapje van de XP computer gehaald en na installatie van Thunderbird op de Win 8.1 pc het mapje daar geplaatst en alles werkt weer.

Maar nu heb ik een vraag over roaming want daar moest dat mapje ingeplaatst worden terwijl het bij XP in local opgeslagen was. Dar roaming is er als ik het goed begreep voor dat je overal je e-mail tot je beschikking hebt omdat je mail wordt geupload naar je webmail. (of zoiets)

Ik heb in dat overgezette Thunderbird default mapje wel een paar honderd oude mailtje met bijlagen staan, gaan die dmv roaming nu allemaal worden upgeload? Of alleen de mailtjes vanaf de datum dat ik het default mapje overzette op Win 8.1?

En betreft dat dan alleen de mailtjes in inbox die worden geupload of ook alle submappen?

En ik merkte ook dat sommige mailtjes die ik via webmail had gelezen niet worden gedownload naar Thunderbird op mijn Win 8.1 pc, is dat omdat ze via de webmail staan aangegeven als gelezen en moet ik als ik ze wel downloaden naar Thunderbird in webmail veranderen in ongelezen misschien?

Er is in Thunderbird naast die roaming keuze ook nog de keuze Local of LocalLow, zou ik die default map ook kunnen verplaatsen naar Local net zoals in XP als ik dat roaming niet wil of werkt Thunderbird dan niet meer?

Bedankt alvast,

Tommie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het fijne weet ik er ook niet van maar de map roaming heeft eigenlijk niets met je mails of thunderbird te maken maak met je profiel op windows.

Ik zou niet beginnen mappen verplaatsen van roaming naar local of naar locallow want dan loop je het risico dat het programma niet meer werkt of dat je instellingen of gegevens kwijtraakt.

Thunderbird synchroniseert enkel met een gmail account.

D.w.z. dat alleen met een gmail adres de berichten worden geupload naar de webmail als je ze verstuurt vanuit thunderbird.

Voor bvb een hotmail of een telenet account zijn de berichten die je vanuit thunderbird verstuurt, niet te zien in de webmail maar enkel in thunderbird.

Thunderbird download inderdaad enkel de ongelezen berichten, tenzij het om een gmail account gaat.

Dan worden ook de berichten gedownload die je al gelezen hebt via de webmail.

Als je geen gmail account hebt, zal je dus inderdaad via de webmail de gewenste berichten moeten markeren als ongelezen om ze te downloaden in thunderbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi en bedankt voor je reactie!

Ik zou niet beginnen mappen verplaatsen van roaming naar local of naar locallow want dan loop je het risico dat het programma niet meer werkt of dat je instellingen of gegevens kwijtraakt.
Ja dat klopt roaming zit in Windows, maar Thunderbird maakte in AppData 3 mappen aan, te weten: Roaming, Local en LocalLow en in al die 3 mappen staat precies dezelfde .default map, ik denk dus dat indien je roaming niet wilt je Thunderbird alles alleen Local kan laten opslaan, vandaar dat ik het hier op het forum vraag of iemand het weet?
Thunderbird synchroniseert enkel met een gmail account.
Nee niet alleen met Gmail, ik heb namelijk enkele domeinnamen en ik merkte gisteren dat mail die ik met Thunderbird verstuurde vanaf mijn WIndows 8.1 computer beantwoordde en daarna verstuurde, even later ook in de map "Verzonden" stond van de webmail! (en dat wil ik dus juist niet)
Als je geen gmail account hebt, zal je dus inderdaad via de webmail de gewenste berichten moeten markeren als ongelezen om ze te downloaden in thunderbird.
Oké thanx, dat wilde ik graag weten, ik dacht misschien is er iets fout gegaan met de installatie van Thunderbird waardoor ie niet alle mail downlload vanaf de webmail/server zeg maar. (dit probleem betrof niet Gmail maar mail van één van mijn domeinnamen)

Bedankt voor de reactie,

Tommis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt roaming zit in Windows, maar Thunderbird maakte in AppData 3 mappen aan, te weten: Roaming, Local en LocalLow en in al die 3 mappen staat precies dezelfde .default map, ik denk dus dat indien je roaming niet wilt je Thunderbird alles alleen Local kan laten opslaan, vandaar dat ik het hier op het forum vraag of iemand het weet?
Bij mij staat Thunderbird enkel in de mappen Local en Roaming.

In de thunderbird map zit wel telkens een profiel map met het .default maar in die .default map zitten wel andere mappen bij local en roaming.

Je kan dus niet zomaar de mappen van roaming naar local verplaatsen of andersom.

Nee niet alleen met Gmail, ik heb namelijk enkele domeinnamen en ik merkte gisteren dat mail die ik met Thunderbird verstuurde vanaf mijn WIndows 8.1 computer beantwoordde en daarna verstuurde, even later ook in de map "Verzonden" stond van de webmail! (en dat wil ik dus juist niet)
Waarschijnlijk staat die account ingesteld als IMAP.

Probeer of je ze kan instellen als POP en kijk of dit iets verandert aan het gedrag van de mails.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi kweezie wabbit,

Sorry je hebt gelijk, bij mij staat Thunderbird ook niet in LocalLow! Het betreft bij mij een nieuwe installatie van Thunderbird op nieuwe pc. Ik vroeg mij af of ik die .default map van mijn oude pc ook alleen in Local zou kunnen zetten, op de oude pc stond ie immers ook niet in roaming?

Kan ook zijn dat dat niet mogelijk is, maar waar is die .default map in Local dan voor? Maar je zei al dat je het fijne er ook niet van weet dus mag er een slotje hierop. Die Imap en pop ga ik nog checken!

Dank je voor je reacties!

Tommie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal het verschil zijn tussen XP en windows 8.

Als je verder geen vragen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost.

Nou opgelost nog niet haha maar ik ga wel even verder zoeken op internet of Thunderbird mailen. Bedankt voor je inzet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.