Ga naar inhoud

Blauw scherm


quidam

Aanbevolen berichten

Ik ondervind sinds een week problemen bij de opstart van mijn 10 jarige Acer laptop met OS Windows XP SP3, die ik nog regelmatig gebruikte, maar voor algemeen, niet vertrouwelijk gebruik (surfen en mailen). Ik weet wel dat een dergelijk overjaars ding thuishoort in het containerpark, maar ik was er na jarenlange trouwe dienst nog steeds aan gehecht. Toen ik echter een te zwaar pakketje foto's wenste te versturen liep het fout, OE6 liep vast en ik kreeg plots een blauw scherm met de boodschap dat windows werd afgesloten om schade aan het systeem te voorkomen, nl. IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL 0X0000000A(0X49BCB103,0X00000002,0X0000000,0X804D9AFA). Omdat systeemherstel niets uithaalde, heb ik de laatst geïnstalleerde software verwijderd, doch steeds zonder resultaat. Na iedere opstart kreeg ik een blauw scherm. Bovendien slaag ik evenmin in, in het Bios te komen. Voor Acer dient men bij de start en het verschijnen van de merknaam de F2-toets in te drukken. Zonder resultaat!

Toen ik uiteindelijk de pc echter opstartte met de switch knop netwerkverbinding 'uit', bleek ik geen blauw scherm meer te krijgen. Ik denk bijgevolg dat het probleem te situeren is bij een kapotte netwerkkaart of zie ik het verkeerd? Graag jullie mening.

quidam :hmmmm:

aangepast door quidam
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de leeftijd van de laptop zou ik me niet meteen zorgen maken, waar ik me wél zorgen over maak is het feit dat je nog op internet gaat met Windows XP ... de ondersteuning voor Windows XP werd immers stopgezet op 08 april jl. , hou er dan ook rekening mee dat je risico's neemt.

Afgaande op je verhaal blijkt inderdaad dat je draadloze netwerkkaart hier een grote kanshebber is om de oorzaak te zijn van de problemen, zie ook deze info.

Je zou kunnen aan de slag gaan met het opnieuw installeren van de driver van de draadloze netwerkkaart ... deze driver kan je downloaden via de Acer website.

In je volgende post mag je de volledige type-aanduiding van je Acer vermelden, je mag eveneens het onderstaande uitvoeren:

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Asus,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik ben dus bij Intel de nieuwste driver voor mijn netwerkkaart gaan downloaden en heb deze vervolgens geïnstalleerd en ... mijn oud machientje deed het weer! Dus zaak is opgelost.

Toen ik vorig jaar evenwel vernam dat Microsoft de ondersteuning voor XP zou staken (sinds 8 april heeft Microsoft wel nog 3 of 4 updates voor XP vrijgegeven), ben ik overgeschakeld op Apple. Dus voor het bankieren en alle vertrouwelijke zaken gebruik ik nu mijn mbp of ipad.

mvg

quidam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was dus meteen "bingo" quidam, mooi zo ! :top:

Een collega zag dat je dezelfde vraag ook elders formuleerde: misschien bij die mensen eventjes melden dat we hier je probleem hebben kunnen oplossen, zo zijn ze daarvan op de hoogte en hoeven ze geen dubbel werk te doen. ;-)

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ quidam,

Als aanvulling:

Toen ik echter een te zwaar pakketje foto's wenste te versturen liep het fout, OE6 liep vast

Ik zou OE6 niet meer gebruiken, OE 6 wordt ook niet meer ondersteund door Microsoft.

Stap over naar een andere e-mailcliënt, zoals (bijvoorbeeld) Thunderbird.

Als u grote bestanden foto's wilt versturen doe dan via Mijnbestand.nl tot 1GB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.