Ga naar inhoud

Foutmelding bij afsluiten XP


vandeveiling

Aanbevolen berichten

Henk,

"The 0x40000015 error may be caused by windows system files damage. There can be many events which may have resulted in the system files errors. An incomplete installation, an incomplete uninstall, improper deletion of applications or hardware. It can also be caused if your computer is recovered from a virus or adware/spyware attack or by an improper shutdown of the computer. All the above activities may result in the deletion or corruption of the entries in the windows system files. This corrupted system file will lead to the missing and wrongly linked information and files needed for the proper working of the application." (met dank aan Sir George)

Twee denkpistes:

a. heb je dit al lang? want anders zou ik je aanraden een herstelpunt terug te zetten en te kijken of het nog zijn kop opsteekt

b. heb je onlangs software ofwel verwijderd ofwel geïnstalleerd ? In het eerste geval kan je proberen de software terug te installeren en ze nog eens (op een correcte manier) te gaan verwijderen (eventueel Revo Uninstaller gebruiken - die is goed en je hebt er een freewareversie van - die ik trouwens zelf gebruik) - - in het tweede geval zou ik de nieuw geïnstalleerde software gaan uninstallen en ze daarna opnieuw installeren.

'k heb zo het idee dat er bepaalde dingen 'blijven staan zijn' bij een uninstall ofwel niet goed geïnstalleerd geweest zijn (bij een nieuwe install) - wat dit laatste betreft: ALTIJD een programma downloaden bij de maker van het programma zelf en best niet van op 'verwijs'-sites.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook onderstaande procedure eens doorlopen om de windows systeembestanden te controleren.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook onderstaande procedure eens doorlopen om de windows systeembestanden te controleren.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Hallo,

misschien is dit een herhaling: /scannow vraagt om de cd van windows xp professional edition. Ik heb de home edition geïnstalleerd en daarvan ook de cd geplaatst. Ik krijg herhaalde malen de boodschap dat dit een verkeerde cd is. Nadat ik telkens met Annuleren ben doorgegaan komt er per saldo geen uitkomst.

Bedankt voor de tip

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer,

Ik ben naar een herstelpunt van een maand geleden teruggegaan maar dat had geen effect.

Ik heb PcTuneUp van AVG gedownload (dat is 15 dagen gratis) en uitgevoerd. Alle gevonden problemen hersteld. Geen effect.

Ik heb restanten van programma's verwijderd die ik eerder met Configuratiescherm - Software blijkbaar maar deels had verwijderd of waarvan de verwijdering daarmee niet lukte. Mijn kleinkinderen maakten bijvoorbeeld geen gebruik meer van de Sims3 en dat kon ik op de normale wijze niet verwijderen. Dat heb ik nu met behulp van hun zeer uitgebreide handleiding voor het handmatig verwijderen 'uninstalled' . Daartoe behoorde ook een opschoning van het register

Daarna weer TuneUp uitgevoerd. Geen problemen gevonden. Nog altijd geen effect op de foutmelding.

Zojuist een link van het programma Speccy opgestuurd naar (uw collega ?) Kweezie.

Hopelijk heeft die een oplossing.

Vriendelijke groet,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is mogelijk een fout op de systeemschijf.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren (WDC WD5000AAKS-00TMA0) en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.