Ga naar inhoud

Herinstallatie met verlies van groot deel harde schijf


Picazzo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw hier, werk al jaren met PC's maar meer op het vlak van beeldverwerking. Ik heb een DELL Dimension die ik wou opruimen en heb een herinstallatie van XP gedaan. Het resultaat is dat dit wel gelukt is maar de installatie is blijkbaar op een klein stuk van de schijf gebeurd wat zich nog C noemt, er is ook maar 28 GB beschikbaar en zogezegd 228 GB in gebruik, doch die grote hap (mijn oude bestanden die ik ook wens te behouden) kan ik niet bereiken, die "partitie" heeft geen naam ?! Wat is hier gebeurd en is dit nog te herstellen ?

Alvast bedankt voor de hulp !!!!

Grtz,

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Picazzo en welkom op PC Helpforum,

Je zou met EASEUS Partition Master Free 10.1 de klus kunnen klaren.

Een artikel hierover met meer uitleg over het gebruik ed. kan je op deze Blog vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je nog iets kunt herstellen. Waarschijnlijk zeker niet alles. Dat hangt een beetje af van het feit of er op die eerste 28 GB ook data terecht is gekomen. Dat eerste stuk is nu immers met je OS overschreven.

Wat ik zou doen is 'n partioningprogramma installeren. Bv. Partition Magic Server Resources for Windows Server 2003/2008/2012. Het al genoemde EaseUS Partition Master

Daar kun je dan je schijf beter mee onderzoeken "explore partition" (ook zien of er nog folders/files bereikbaar zijn).

Van daaruit kun je dan verder kijken.

Hoe het zit als je niets ziet (tabelen overschreven?) weet ik niet. Waarschijnlijk moet je dan toch dat deel omzetten in een partitie en met "undelete" software kijken of je kunt herstellen.

En eventueel het niet gebruikte deel omzetten in een partitie als het niet toegewezen ruimte is. Afhankelijk hiervan kun je dan middels dat programma je partitie vergroten en het andere deel er bij trekken, of dar een nieuwe partitie op aanmaken, als het al een partitie is, kijken op je beide partities kunt mergen.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

doch die grote hap (mijn oude bestanden die ik ook wens te behouden) kan ik niet bereiken, die "partitie" heeft geen naam ?! Wat is hier gebeurd en is dit nog te herstellen ?

Bedoel je dat de partitie niet te zien is in de verkenner?

Is die partitie voorzien van een stationsletter?

Indien niet klik je in schijfbeheer op die partitie met de rechtermuisknop en klik dan op stationsletter en paden wijzigen.

Ken een stationsletter toe aan je schijf en ze zal terug aanwezig zijn in je verkenner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.