Ga naar inhoud

Windows Start normaal maar toont bureaublad niet


dhoeken

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Aangezien ik totaal niet meer weet wat ik moet doen kom ik hier even hulp vragen, het probleem luid als volgt:

Ik heb gisteren een minilaptop gevonden, Deze startte perfect op tot vandaag.

Het is is een laptop met als besturingsprogramma WINDOWS XP, aangezien deze heel traag was heb ik deze gescand met Norman en Malwarebyte achteraf heb ik deze gedefragmenteerd. Na al deze scans heb ik deze hernieuw opgestart en toen deed heb probleem zich voor.

Hij start op dus je ziet dat Windows XP start (het scherm is dus niet stuk) maar toont het bureaublad niet. Het moment dat hij dus het bureaublad moet tonen blijft hij op een zwart scherm staan.

Ook opstarten in Veilige modus werkt niet, dan krijg ik rechts bovenaan een streepje dat steeds pinkt. Heb dan proberen opstarten vanaf de oudere "settings" maar dan word hij telkens opnieuw opgestart.

Ik weet dus niet meer wat ik moet doen, ik zat te denken aan het opnieuw installeren van windows XP, maar aangezien ik geen CD- drive heb in deze laptop licht dit nogal moeilijk.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dhoeken,

welkom op PC-Helpforum.be. ;-)

Als ik een netbook zou vinden zou ik me de dag nadien geen zorgen maken over het feit of die nu al dan niet opstart ... ik zou me echter wél afvragen van wie die netbook zou kunnen zijn en proberen hem aan zijn rechtmatige eigenaar te bezorgen.

Wanneer je een voorwerp vindt, moet je daarvan aangifte doen bij de politie. Wat je op de openbare weg of op een openbare plaats aantreft, moet je bovendien afgeven bij de politie. De eigenaar heeft vervolgens zes maanden de tijd om het daar af te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dhoeken,

welkom op PC-Helpforum.be. ;-)

Als ik een netbook zou vinden zou ik me de dag nadien geen zorgen maken over het feit of die nu al dan niet opstart ... ik zou me echter wél afvragen van wie die netbook zou kunnen zijn en proberen hem aan zijn rechtmatige eigenaar te bezorgen.

Wanneer je een voorwerp vindt, moet je daarvan aangifte doen bij de politie. Wat je op de openbare weg of op een openbare plaats aantreft, moet je bovendien afgeven bij de politie. De eigenaar heeft vervolgens zes maanden de tijd om het daar af te halen.

Je begrijpt me verkeerd, heb deze thuis gevonden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eventjes kijken of je harde schijf nog in goede conditie verkeert:

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Aangezien je niet over een CD/DVD-station beschikt ga je dit moeten uitvoeren m.b.v. een USB-stick, zie deze instructies.

Wat geeft dit als resultaat ? ... kan je er een (duidelijke) foto van maken en deze toevoegen aan je volgende post hier in je topic ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanuit het BIOS kan je geen enkele scan uitvoeren ... ik weet niet in welke mate je bericht #6 hebt gelezen, maar eerst wordt Seatools op een USB-stick geplaatst en nadien start je op vanop de USB-stick om de harde schijf te testen zonder enige demontage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanuit het BIOS kan je geen enkele scan uitvoeren ... ik weet niet in welke mate je bericht #6 hebt gelezen, maar eerst wordt Seatools op een USB-stick geplaatst en nadien start je op vanop de USB-stick om de harde schijf te testen zonder enige demontage.

oke dit effe proberen dan, ik hou je op de hoogte (ben niet zo heel handig met het computer gebeuren)

- - - Updated - - -

ik volg de stappen zoals ze er staan.

1) dus download Seatools

2) dubbel klik op de exe

3) Folder icon en dan Seatools.img

4) men usb stick zit in men computer

Maar telkens ik write wil indrukken heeft hij een Error 8 weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.