Ga naar inhoud

Blue Screen


deschachtm

Aanbevolen berichten

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een processor die tamelijk warm wordt en mogelijk een fout op de harde schijf.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een ophoping van stof. Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding en voeg deze toe als bijlage aan je volgend bericht.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien het wat tijd in beslag zal nemen zal ik het straks doen hetgeen gevraagd werd, wil eerst nog enkele foto's branden vooralleer pc misschien compleet uitvalt.

Maar gisteren teveel bluescreens gekregen, telkens de pc in slaapstand gaat en dan terug bij het opstarten blauw scherm. Heb hierna een vorig herstelpunt gekozen

maar pc ging niet terug naar gevraagde datum. Heb enkele programma's oa iets van facebook van de kinderen zonder mijn weten eraf gegooid.

Ik heb twee harde schijven op pc. Ik zie een vreemde map waarbij ik niet direct toegang krijg staan in de D-schijf. Mag ik deze verwijderen?

De map is met allemaal cijfers en in die map zit MPSIGSTUB.exe - werd aangemaakt op 19/08 en denk is de datum vanaf wanneer wij bluescreens kregen.

Hoe verwijder ik deze map aub? en zou dit de reden van bluescreen kunnen zijn misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rood blokje betekent een beschadiging op de harde schijf.

Je kan alvast beginnen met je bestanden (documenten, foto's, films, ...) veilig te stellen op een extern medium en uitkijken naar een nieuwe schijf want vroeg of laat gaat de schijf helemaal crashen.

Je kan ondertussen ook het volgende doen.

Open de verkenner en klik met rechts op de C schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Doe nu hetzelfde voor de D schijf.

Met bovenstaande procedure gaat windows de schijf controleren op fouten en de fouten markeren zodat daar geen gegevens meer worden opgeslagen.

De gegevens die op de beschadigde plek staan, worden in de mate van het mogelijke gerecupereerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.