Ga naar inhoud

Blue Screen


kweezie wabbit

Aanbevolen berichten

Sommige programma's en websites hebben Java nodig om te correct werken.

Onder Configuratiescherm/Programma's/programma-onderdelen staat enkel Java7update65
Het is deze die je moet verwijderen en dan de nieuwe versie installeren zoals ik heb aangegeven.
Het tweede deeltje van uw oplossing zal ik niet kunnen uitvoeren, denk ik, want ben niet in het bezit van enige cd/dvd van windows of kan het geen kwaad om dit toch te proberen en te zien of ze het al dan niet vragen
Er wordt niet altijd naar een cd gevraagd maar het kan gebeuren en daarom geven wij de waarschuwing mee.

Het kan echter absoluut geen kwaad om scan te doen zonder installatie-cd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ja, schijfcontrole gedaan

mijn C controleren ging wel heel vlug en gaf geen fouten aan. Mijn D-schijf gebruik ik enkel voor foto's en zelfopgenomen video's, en alhoewel kleiner van schijf duurde die heel lang

en gaf een opgenomen video met fout erin aan

Heb nu via configuratiescherm aangepast dat mijn pc nooit meer in slaapstand gaat, krijg precies nog enkel bluescreens wanneer pc in slaapstand gaat, terwijl het vroeger juist omgekeerd

was, misschien door een of andere windowsupdate.

Heb nog een nieuwe grafische kaart liggen maar als leek is het waarschijnlijk niet aan te raden die erin te proberen te plooien.

Voorlopig dus alles oké

Bedankt voor alle hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het aan de grafische kaart ligt maar eerder aan een foutje in windows zelf.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start en typ cmd.exe in het zoekveld maar NIET op enter drukken.

Klik met rechts op het gevonden resultaat en kies dan voor uitvoeren als administrator.

Normaal opent dan het consolevenster met administratorrechten.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.