Ga naar inhoud

Zeer onstabiel windows vista pc - crashes en bluescreen


Gast

Aanbevolen berichten

Schijnbaar geen toestemming om mij post te editten dus hier:

Heb een zeer onstabiel system, al meerdere keren gecrashed tijdens pogingen dit te posten. De pc loopt vaak vast met een zwart scherm, crashed en probeert opnieuw op te starten of geeft een bluescreen tijdens het opstarten. Wanneer de pc wel lukt om op te starten heb ik vergelijkbare probleem: het systeem bevriest zodat muis/toetsenbord input geen reacties geeft of geeft een bluescreen. Het vastlopen/crashen was eerst naar een paar uur (meestal), maar nu is het soms naar enkele minuten.

Het probleem lijkt voornamelijk bij IRQL_NOT_Less_OR_EQUAL bij het bestand ntoskrnl.exe te liggen. Vaak crashed/loopt het bluescreen zelf ook vast zonder een complete dump te maken, soms zonder dump te starten en andere keren op bijvoorbeeld 25%. Ook had het bluescreen enkele keren dat een (klein) deel van de tekst letters waren weggelaten/veranderd. Het bluescreen lijkt bij mij dus ook behoorlijke probleem te hebben.

Heb ook al 2 linux live OS's geprobeerd (een recente debian en linux mint 17); poging om een dual boot systeem te maken waren niet succesvol. Maar de live systemen werkt verder prima en deze hadden geen problemen met crashes.

Hoop hier verder geholpen te kunnen worden om een wat stabieler systeem te kunnen krijgen. Alvast bedankt voor jullie tijd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je nog opstarten in veilige modus (met netwerkmogelijkheden)?

Indien dit lukt, voer dan het volgende uit.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, veilig modes (gewoon/ met netwerk mogelijkheden/ met opdrachtprompt) loopt vast tijdens het laden telkens bij het programma chkdsk vast.

Het is me wel gelukt om jouw instructies uit te voeren buiten de veilige modes en heb het log bestandje toegevoegd in de bijlage.

sfcdetails.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn enkele bestanden hersteld.

Heeft dit invloed op de BSOD's?

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had mijn pc vannacht aan laten staan en ben daarom nog geen BSOD gezien, vandaag nog geen crash gehad. Dus zover lijken de herstelde systeembestand al geholpen hebben!

Heb de nieuwst versie van speccfy (1.26 geïnstalleerd) en het logbestand toegevoegd waarbij ik account naam, IP adres en serie nummer van Windows heb aangepast.

speccy text.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen mijn pc weereens herstart, dit ging helaas nog met vergelijkbare problemen als eerst. Maar nu crashed/bluescreen'ed het minder tijdens het opstarten. Tijdens opstart pogingen herstart het vanzelf tijdens het opstarten voor dat het mijn inlogscherm bereikt, vaak met "windows foutherstel opstart opties" óf loopt vast/bluescreen 30 seconden na het inloggen + firefox openen. Ook een nieuwe bluescreen vermelding tegen gekomen: Memory_Management. Verder viel het me op dat bij technische info de hex waarde vaak bijna vol/leeg lijken te zijn bijv. 0x0000D?? ( 0x000000000D0 0x00000000020 0xF???????????). Iets dat samen met Memory_Management bluescreen melding het idee geeft dat het probleem te maken heeft met een te klein (4 GB RAM, maar de pc is een jaartje of 5) / corrupt / niet te bereiken geheugen. Zou niet weten of het een hardware of software probleem is. Wel lijkt voornamelijk tijdens het opstarten en net erna te gebeuren; als ik 5+ minuten ingelogd ben zonder crash, zijn er weinig crashes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je systeem wordt best wel warm voor een desktop. Het is nog niet alarmerend maar je moet het toch in de gaten houden.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door stofophopingen. Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Er zijn ook sporen van een besmetting en daarom gaan we ook een malware cleaning doen.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

WajamUpdater;s
C:\Program Files (x86)\Wajam;fs
emptyclsid;
chromelook; 
firefoxlook; 
emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan

  • Installed Programs

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga me pc aankomende week schoonmaken, wanneer ik alle spullen ervoor heb. Zie inderdaad al wat stof zitten met de omhulsel nog erop, dus een schoonmaak beurt is wel nodig!

Heb het scrypt afgespeeld en kwam zelf al een vervelend zoek programma "Conduit Search" tegen, die ik een tijdje geleden al heb geprobeerd te verwijderen maar nog iets is achter gebleven bij Internet Explorer (gebruikt dat browser niet/zelden).

zoek-results.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het nog eens doorlezen van jouw bericht kwam ik erachter dat ik een optie te weinig had aangeklikt: auto clean. Met deze optie werd de pc herstart en dit lukt zonder te crashen, echter duurde het wel een tijdje ( 2 - 3 min). [ATTACH]35383[/ATTACH]

zoek-results2.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.