Ga naar inhoud

Acer8930G blijft herstarten


jeem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik heb sinds kort een acer 8930g, een erg fijne laptop tot gisteren..

Hij blijft herstarten, teminsten dat is telkens als hij opstart met die voeding erin.

zodra hij opstart op enkel de accu doet hij het perfect, en blijft gewoon doorgaan tot hij leeg is.

Het vreemde is dat hij het in veilige modus wel perfect doet met de voeding, ook heb ik geprobeerd er een andere hardeschijf in te proppen met een schone versie van windows 7..

Ik ben een beetje ten einde raad, hopelijk kunnen jullie mij helpen?

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag jeem,

welkom op PC-helpforum.be.

een erg fijne laptop tot gisteren..

bij een recent probleem denk ik in eerste instantie aan het terugzetten van een herstelpunt, heb je die piste al bewandeld ?

Wat je eerst nog mag uitvoeren: sluit de laptop volledig af, verwijder de adapter en verwijder de accu. Druk nu een vijftal keer de powerknop in en hou deze telkens een tiental seconden ingedrukt.

Nadien plaats je de accu terug en kan je je systeemherstel uitvoeren.

Wat is het resultaat van deze acties ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Asus,

Alvast bedankt voor de reactie!

Ik heb er voorlopig een compleet nieuwe hardeschijf in zitten, dus een systeem herstel is onmogelijk aangezien de windows versie juist anderhalf uur oud is.

Het probleem doet zich ook echt alleen voor als hij aan de oplader zit, met een volldige functionerende windows versie( dus geen veilige modus)

ik heb juist ook geprobeerd wat je juist zij, en dat heeft helaas helemaal niets geholpen..

Ik krijg het idee dat er in veilige modus geen gebruik( of zeer beperkt) word gemaakt van de onboard videokaart, en dat die na een aantal minuten teveel vraagt van de laptop, waardoor hij uitspringt..

Kan dit zomaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het gesteld met de temperaturen / het stofgehalte van je Acer ?

Je kan de temperaturen monitoren met Speccy. Door het posten van een link naar een Speccy-logje krijgen we een overzicht zonder dat je privacy geschonden wordt. Hou er echter rekening mee dat je dit dient uit te voeren in normale modus en liefst wanneer je de laptop reeds enige tijd in gebruik hebt:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Nogmaals bedankt voor de reactie,

Normaal gebruik ik HWinfo32/64 voor dit soort informatie, maar vooral het publiceren is erg handig! handig voor later!

Dit is de link van het speccy-programma http://speccy.piriform.com/results/lOmh5ggYNDCmwrLNETbpmec

Let er wel even op, dat dit is gedaan zonder dat de oplader in de laptop zat, zodra die er wel in zit, valt hij tesnel uit om deze meting te maken.

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je installatie is inderdaad recent ... Service Pack 1 staat er nog niet op en waarschijnlijk ook nog tal van andere updates.

Werden alle drivers opgehaald op de Acer website en geïnstalleerd ? Navigeer op de website naar Stuurprogramma's en handleidingen om de drivers te downloaden voor jouw Windows 7 32-bit.

Laat er ook de Intel Driver Update Utility eens op los, deze voer je best uit via Internet Explorer.

Voor het installeren van de drivers is de volgorde belangrijk: deze volgorde kan je hier raadplegen (instructies zijn van Dell, maar methode is identiek).

Ik zou proberen om de Windows installatie volledig af te ronden en ondertussen de temperaturen te blijven monitoren.

Mocht je aan de slag willen om het stof te verwijderen / de toestand van de ventilator of fan te bekijken, neem dan dit topic eens door en bekijk eventueel deze Service Manual: de fan is vlot bereikbaar via het deksel onderaan (pagina 59 van 118).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is zelfs nog geen enkele driver geinstalleert die windows niet automatisch installeert, ik kan zometeen de orginele hardeschijf met de orginele drivers er eens aan hangen, en nogmaals zn meetraport maken.

de laptop heb ik zelf al open gemaakt, en de fans uitgespoten met perslucht, ook heb ik opnieuw koelpasta toegebracht, en vrijwel alles zoals het bij een nieuw moederbord hoort.

het is mij alleen niet duidelijk waarom hij het in veilige modus wel gewoon perfect doet aan de oplader,

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.