Ga naar inhoud

Aero werkt niet


svlsduran

Aanbevolen berichten

Sinds enkele maanden heb ik geen Aero meer op m'n PC.

Dit is gebeurd van dag op dag na een installatiemoment van heel wat updates (pc had een dikke 2 maand afgelegen); hoofdzakelijk Windows updates en NVIDIA.

Ik krijg geen voorbeeldvensters meer op de taakbalk, taakbalk is niet meer doorzichtig, werkbalken in layout zoals Windows Mail & Office hebben een windows98-look, etc.

Ik ben slechts enkele weken later op zoek gegaan naar een eventuele oplossing, waarbij enkel nog een systeemherstel eventueel kon uitmaken.

Nu was het probleem dat ik geen systeemherstel meer kon laten plaatsvinden van voor de datum wanneer dit gewijzigd is geworden.

Wat ik tot nu toe heb gedaan:

- "Problemen met transparantie en andere Aero-effecten oplossen' via persoonlijke instellingen

- Aero-thema gebruikt

- NVIDIA-driver opnieuw geïnstalleerd

- forum afgezocht naar mogelijke oplossingen maar niet gevonden

Opmerkelijk is ook dat dit niet toegankelijk is voor het (de-)activeren van Aero.

post-46814-1417705775,7753_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook misschien interessant om weten is dat ik naast mijn hoofdscherm - die ik zie op mijn pc-scherm - ook nog een kleiner scherm links aangrenzend heb die ik niet weg krijg.

Ik zie dit dus niet bij normaal gebruik maar kan wel mijn muis naar die plaats bewegen.

Dit heb ik ontdekt via Google Remote Desktop (het overnemen van m'n pc-scherm op de smartphone).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het meest recente NVidia-stuurprogramma heeft wellicht compatibiliteitsprobleem met Aero.

Op deze link staat er hoe je het stuurprogramma kan terugdraaien

Ik heb de stappen gevolgd maar krijg het niets gefixed.

Mijn vorige installatiebestanden moeten schijnbaar gewist zijn waardoor ik niet de mogelijkheid krijg hem terug te zetten naar een vorige versie.

Wanneer ik hem dan volledig verwijder en de pc herstart installeert hij automatisch het laatste nieuwe stuurprogramma, alsook geen mogelijkheid om hem een versie terug te draaien.

Hoe kan ik dit verhinderen en de juiste driver installeren?

post-46814-1417705781,2633_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is volgens mij maar één mogelijkheid en die is een oudere versie installeren.

Op welke manier speelt hier echter geen rol, kan je niet de driver verwijderen> en meteen daarna de oude installeren? (er moet dan wel een manier gevonden worden om de automatisch nieuwe geïnstalleerde drivers uit te schakelen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens proberen met de driver te verwijderen zonder eerst opnieuw op te starten. Maar kan iemand mij helpen om aan de vorige driver te geraken voor de nVidia Geforce 510 (Windows 7 64bit) want ik kan enkel maar de laatste - die niet werkt zoals het hoort - downloaden van hun site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens proberen met de driver te verwijderen zonder eerst opnieuw op te starten. Maar kan iemand mij helpen om aan de vorige driver te geraken voor de nVidia Geforce 510 (Windows 7 64bit) want ik kan enkel maar de laatste - die niet werkt zoals het hoort - downloaden van hun site.

Ik heb dan uiteindelijk de website gevonden voor eerdere drivers te downloaden (Drivers | GeForce). Daar heb ik dan 2 updates terug gekozen toen het zeker werkte maar helaas is het probleem hier niet mee verholpen.

Ik vrees dus dat de oorzaak ergens anders ligt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.