Ga naar inhoud

Blue screen of death??? HELP!!


MatthiasC

Aanbevolen berichten

Ik speel dus dit spel RuneScape, al lang heb ik er niks moeite mee gehad en nu was in rustig

youtube aan het bekijken en ineens krijg ik een blauw scherm...

ik helemaal in paniek en heb ik een beetje opgezocht en ik dacht dat

dit de foutcode was, not less or not equal of zoiets ben niet zeker

het scherm is helemaal verandert de kleuren zijn naar de *****

post-50837-1417706035,6859_thumb.png

Als er iemand moest zijn die me eventjes zou kunnen helpen... :/

greetz! matthias c

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms gebeurt dit incidenteel en vind je de oorzaak niet. Gewoon opnieuw opstarten en kijken of het weer goed gaat. Als je dat echter al gedaan hebt en dan toch dat plaatje krijgt zou het kunnen dat dit de VGA mode is. Dan zou dat wel eens kunnen betekenen dat je videokaart de geest heeft gegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb opnieuw opgestart zoals vorige keer ook al, alles is terug normaal terug mooi beeld enzo maar alles

is ingezoomd, de onderste balk met alle applicaties (google en weetikveel op) is heel groter dan anders

als ik deze probeer te veranderen via configuratiescherm dan crasht mijn scherm weer en word alles weer

slordig en lelijk... ik snap het niet.

kans dat het de videokaart is? zo ja zijn er verschillende modellen die ik beter kan kopen voor games

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt dat als je opnieuw opstart, het beeld scherp maar vergroot is en als je dat probeert aan te passen en hij crashed, dan krijg je weer het plaatje dat je al gepost hebt?

En wat probeer je dan te veranderen? De resolutie? of staat het beeld op 150 %?

Je zou ook de videodriver eens kunnen vernieuwen. Heb je bv. de laatste driver?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt dat als je opnieuw opstart, het beeld scherp maar vergroot is en als je dat probeert aan te passen en hij crashed, dan krijg je weer het plaatje dat je al gepost hebt?

En wat probeer je dan te veranderen? De resolutie? of staat het beeld op 150 %?

Je zou ook de videodriver eens kunnen vernieuwen. Heb je bv. de laatste driver?

Ja, ik probeer dan de resolutie te veranderen, het beeld staat op 100% maar het is gewoon ingezoomed

of ik de nieuwste driver heb .. weet ik niet, daarom ben ik op de forum ik ben geen slimmerik als

het op pc's aankomt en ik denk dat jullie meer ervaren zijn als mij hopelijk kan je me iets uitleggen van hoe en wat ik kan doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens de nieuwste driver voor je videokaart te installeren.

Je kan deze hier downloaden.

Verder is er nog een koelprobleem.

Je laptop wordt te warm.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte.

Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

En tenslotte is er nog een mogelijke malwarebesmetting.

Ik stel voor dat je eerst het koelprobleem aanpakt.

Daarna kan je de nieuwe driver installeren.

Laat maar iets weten als dat gedaan is en dan doen we een malwareopruiming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, heb dit een uurtje geleden gedaan, die driver geinstalleerd... alles was weer hoe het was beeld was weer goed enzo

maar nu een uurtje later is het al terug om zeep, alles is weer naar de *****

dat stof verwijderen heb ik nog niet gedaan ga er zo aan beginnen, kan je me alvast al uitleggen hoe ik de malware er

af krijg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak na het "ontstoffen" een nieuw speccy logje zodat we de verschillen kunnen bekijken.

Voor de malware beginnen we met een RSIT logje.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locatie en sla deze op het bureaublad op.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.