Ga naar inhoud

blue screen na update


NoFID

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb sinds een aantal dagen geleden een probleem.

Windows heeft 46 nieuwe updates...

Ik installeer deze updates, maar kan achteraf niet meer op mijn desktop geraken omwille van een blue screen.

pagefault in nonpaged area

Ook geraak ik niet in veilig modus omwille van die blue screen.

Eerste keer dat ik dit aan de hand had, kon ik via opstart herstel terug op mijn computer.

En heb ik natuurlijk de 46 updates weer moeten doen.

En heb ik het zelfde aan de hand gehad weer de zelfde blue screen.

maar dit keer werkte opstart herstel niet en heb ik via de installatie cd een herstelpunt moeten doen om terug in windows te geraken.

Nu heb ik voorlopig mijn windows updates af staan.

Nu ga ik wel als ik mij nieuw geheugen heb mijn pc opnieuw installeren en even van nul weer beginnen...

Maar waar kan dit aan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag NoFID,

Deze BSOD kan liggen aan een hardware probleem, meer bepaald aan het opslaggeheugen. Kun je even het volgende doen om eventueel mogelijke oorzaken uit te sluiten ?

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook dit probleem na 16 updates, na een heropstart met indrukken van F8 kon ik de pc terug plaatsen naar twee dagen eerder, er was bij mij in ieder geval al geen nieuwe hardware aangesloten geïnstalleerd, op sites vind je veel gedupeerden die hetzelfde probleem hadden op win 7 64bit PC's ook ik verwijderde de bewuste updates het zou hier om drie updates gaan (KB2976897, KB2982791 en KB2970228) deze zijn inmiddels door microsoft windows al terug getrokken maar als ze geïnstalleerd zijn moet je ze zelf verwijderen.

mijn tweede met windows 7 home 32bit PC had daar dan weer helemaal geen last van. ik ben nu bezig met de updates stuk voor stuk te installeren met telkens een heropstart tussenin en voorlopig blijven de problemen uit. Ook bij mij had ik de updates intussen af gezet.

m.v.g

catmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, ik kon die dag helaas niet langer op mijn pc.

Ik probeer vandaag weer op mijn pc te komen maar het werkt niet.

Geen Windows geenveilig modus en de installatie cd werkt ook niet. Die error is Windows failed to load because of a critical system driver is missing, or corrupt

Dus enig id of ik nog in mijn pc geraak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok euh heb het voor elkaar gekregen dat ik de cd aan de praat kreeg.

Windows opnieuw geinstalleerd en kan zonder problemen opnieuw opstarten

Kan iemand mij zeggen hoe ik mijn keyboard van qwerty naar azerty kan switchen, links Alt en shift werkt niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag NoFID,

Ik ben inderdaad vergeten vermelden dat je Windows-updates best in verschillende "pakketjes" laat installeren en af en toe je PC reboot. Ook moet je na de update(s) controleren of er geen meerdere anti-virusprogramma's op je PC geïnstalleerd zijn (Microsoft Security Essentials en Windows Defender kunnen voor conflicten zorgen met een anti-virusprogramma dat je zelf ooit geïnstalleerd hebt, zoals Norton of AVG bijvoorbeeld).

Heb je ook eens een HD Tune scan uitgevoerd op je PC ? (zie bericht #2) Het kan nooit kwaad om je harde schijf op fouten te laten dedecteren.

Om je toetsenbord in te stellen van QWERTY naar AZERTY ga je naar configuratiescherm >

Configuratiescherm \ Klok, taal en land/regio \ Taal \ Taalopties en daar stel je Nederlands (Belgisch punt) in , en je systeem zal automatisch naar AZERTY worden omgezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.