Ga naar inhoud

Computer start niet op - defect in register


kranalre

Aanbevolen berichten

Sinds vorige week lukt het niet meer om mijn ACER desktop op te starten. Bij het opstarten stopt hij nadat het windows logo op het scherm verscheen. Als je hebt uitzet en opnieuw start, krijg je de mogelijkheid om opstartherstel te starten (aanbevolen) of windows gewoon op te starten. De 2e optie geeft hetzelfde resultaat als hiervoor. De eerste optie opstartherstel starten, duurt lang en uiteindelijk krijg je de melding dat de computer niet automatisch kan hersteld worden. Als reden vind je (door te scrollen) dat het register beschadigd is en niet kan hersteld worden. Nu staan er nog heel wat gegevens (foto's, bewaarde oude mails, opgeslagen contactpersonen (emailadressen)) op de computer die ik zou willen recupereren. Dus bij deze 2 vragen :

1) Weet iemand een oplossing om het register te herstellen zonder dat ik de computer opnieuw moet formatteren en windows 7 opnieuw moet installeren en mijn gegevens verlies

2) Weet iemand hoe ik de bewaarde mails en contactpersonen kan kopiëren + de locatie waar ik deze moet zoeken op de harde schijf

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag kranalre,

De eerste optie opstartherstel starten, duurt lang en uiteindelijk krijg je de melding dat de computer niet automatisch kan hersteld worden. Als reden vind je (door te scrollen) dat het register beschadigd is en niet kan hersteld worden.

Krijg je een specifieke foutmelding te zien ?

Je kan ook eerst eens proberen of je de bestanden kan benaderen m.b.v. een Ubuntu Live CD.

ALs je je gegevens wilt recupereren, kan je bijvoorbeeld je harde schijf uit je PC halen en de schijf via een SATA-to-USB kabel aan een andere PC hangen. (Wel nog even kijken hoeveel pins je SATA aansluiting van je HD heeft alvorens je één zou kopen ! )

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag kranalre,

Krijg je een specifieke foutmelding te zien ?

Je kan ook eerst eens proberen of je de bestanden kan benaderen m.b.v. een Ubuntu Live CD.

ALs je je gegevens wilt recupereren, kan je bijvoorbeeld je harde schijf uit je PC halen en de schijf via een SATA-to-USB kabel aan een andere PC hangen. (Wel nog even kijken hoeveel pins je SATA aansluiting van je HD heeft alvorens je één zou kopen ! )

Dag Thedarkness,

Ik krijg geen specifieke foutmelding. De computer loopt vast bij het starten van windows. Je moet dan een harde reset doen en bij het heropstarten krijg je dan de vraag om opstartherstel te doen of windows gewoon op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg geen specifieke foutmelding. De computer loopt vast bij het starten van windows. Je moet dan een harde reset doen en bij het heropstarten krijg je dan de vraag om opstartherstel te doen of windows gewoon op te starten.

Ik bedoel, aan wat kan je dan uiteindelijk afleiden dat er een defect is in het register ? Dan verwijs ik ook graag terug naar dit:

Als reden vind je (door te scrollen) dat het register beschadigd is en niet kan hersteld worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel, aan wat kan je dan uiteindelijk afleiden dat er een defect is in het register ? Dan verwijs ik ook graag terug naar dit:

Op het einde van het opstartherstel krijg ik de melding dat de computer niet hersteld kan worden. Als je dan verder scrollt in het venster staat er uiteindelijk dat het register beschadigd is en dat er een poging gedaan werd om het te herstellen maar dat deze mislukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele vraagjes:

1- Beschik je over een systeemkopie die je ooit gemaakt hebt en op een extern medium hebt opgeslagen?

Je zou die kunnen terug zetten mits je over een recente backup van je data besschikt, maar dat blijkt ook la niet het geval te zijn.

2- Beschik je over een Windows 7 herstelschijf? http://www.pc-helpforum.be/f251/herstelschijven-voor-windows-vista-windows-7-a-38219/

Hiermee zou je kunnen terugkeren naar een herstelpunt van een datum waarop je pc nog goed tot vrij normaal werkte. Nadien kunnen eventuele gebreken aangepakt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht nog even met het opnieuw installeren van Windows.

Ga eens naar veilige modus, dat bereik je door op de F8 toets te tokkelen als je de computer herstart.

Daar kies je voor laatst bekende juiste configuratie.

Lost dat je probleem niet op.....je hebt opstartherstel uitgevoerd maar zonder gebruik te maken van een Windows installatieschijf of herstelschijf neem ik aan?

Probeer eens of opstartherstel lukt door gebruik te maken van een systeemherstelschijf, je kan die downloaden via deze link.

Hoe je opstartherstel moet uitvoeren lees je hier.

Indien opstartherstel niet lukt kan je opnieuw aan de hand van die herstelschijf proberen om een herstelpunt terug te zetten, hoe je dat moet doen lees je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een aanvulling: wat je ook gaat doen aan herstelacties, maak éérst de backup van je gegevens zoals aangegeven in #2!!!

Heel juist, maar die had er sowieso moeten zijn geweest. Het is haast niet te begrijpen dat er anno 2014 nog computergebruikers zijn die geen backups maken van hun systeem en data (zeer regelmatig).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.