Ga naar inhoud

Crash Dump bij opstarten WINDOWS7


Sonery

Aanbevolen berichten

Hallo

Toen ik mijn laptop wou opstarten, kwam er opeens de BSOD (Blue Screen of Death) tevoorschijn. Hij voert dan een crash dump uit maar dit lukt niet ''ERROR''. daarna sluit hij de pc weer af. Ik heb dit al een paar keer gehad vroeger, maar toen kon hij met de opstartherstel mijn pc altijd weer opstarten. Dit keer lukt opstartherstel niet meer. Ik kan mijn pc nu enkel nog opstarten door op F8 te drukken en in Veilige modus te starten.

Natuurlijk kan ik mijn pc naar de fabrieksinstellingen terugzetten maar dan verlies ik al mijn gegevens!

Dit zijn de dingen die ik al heb geprobeerd:

- Opstartherstel

-Windows normaal opstarten

-Met systeemherstel een herstelpunt terugzetten (ik heb geen herstelpunten dus dit gaat niet)

- Windows update (lukt niet in veilige modus)

- Windows opstarten met laatste succesvolle opstart (lukt niet, alweer bsod)

Nieuwe drivers downloaden (Windows Installer werkt niet in veilige modus)

-Back-up zetten (heb geen back up)

- met Msconfig zoeken welke service voor deze crash verantwoordelijk is door bepaalde services aan en uit te vinken

-Videokaart driver updaten via fabriekssite (installatie lukt niet)

-WhoCrashed programma gebruikt (geeft niets weer omdat crash dump mislukt is)

-Bluescreenview programma gebruikt (geeft niets weer omdat crash dump mislukt is)

-Windows SDK (download lukt niet)

Apparaatbeheer printscreen: Image - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten

Blue Screen Of Death printscreen: Image - TinyPic - Gratis foto's delen en afbeeldingen & video's hosten

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem aan dat je systeemherstel ook in veilige modis probeerde, en dat daar ook geen herstelpunten worden gevonden.

voor de experts onder ons zou je eens de foutmeldingen van de bsod (in het blauwe scherm zelf dus) kunnen noteren en posten. wellicht geeft dat helderheid.

kan zijn dat je geheugen het laat afweten. als je twee reepjes hebt, probeer ze dan eens elk voor zich met opstarten.

krijg je ook bsod als je probeert te starten vanaf een (opstartbare) cd/dvd?

kan je ook doen: download bijv kaspersky rescue disk op een andere pc en brand er een opstartbare cd van, waarmee je de laptop volledig scant.

je gegevens hoef je niet te verliezen: haal de hd uit de laptop (zie handleiding), hang 'm in of aan een andere pc (externe behuizing) en stel daar je gegevens veilig. dat zou ik sowieso eerst doen, want het kan natuurlijk óók dat je hd een trage dood sterft....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de foutmelding:

Technical Information:

*** STOP: 0x00000019 (0x0000000000000022, 0xFFFFF8A000A00000, 0x0000000000000001, 0x0000000000000000)

Collecting data for crash dump...

Initializing disk for crash dump...

Physical memory dump FAILED with status 0x000009C

Ik ben nu via USB de Kaspersky Rescue Disk scan aan het uitvoeren. Het duurt ongeveer nog 8 uur! Hij scant letterlijk ELK bestandje.

Dit programma scant mijn laptop voor malware, maar ik ben vrij zeker dat het niet aan een virus ligt. Toch bedankt voor deze tip, de scan heb ik voor de zekerheid toch maar gestart! Je weet maar nooit waar het aan ligt :)

Weet er al iemand wat deze foutmeldingen betekenen?

P.S. Dit zijn mijn PC specificaties:

Besturingssysteem:Windows 7 Home Premium

Moederbord:Acer Aspire 5750G

Processor:Intel Core i3-2310M CPU @2.10 GHz

Geheugen:450GB (RAM: 4GB DDR3 Memory)

Grafische Kaart:NVIDIA® GeForce® GT 520M

Harde Schijf:Standaarschijfstation ST9500325AS

Geluidskaart:Intel® Audio Display

Monitor:Intel® HD Graphics Family

aangepast door Sonery
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.