Ga naar inhoud

D schijf verdwenen en nu bootmgr ontbreekt


abbas

Aanbevolen berichten

beste mensen,

Ik heb een groot probleem nu. Ik was bezig met Partition magic en ik kreeg opeens blue screen. Dus hij start opnieuw op en zegt dat windows een fout bevatte. Dus ik kon weer gebruikt van maken, alleen mijn D schijf was weg. En al mijn programma's en bestanden dus ook. Ik kon geen systeemherstel doen, omdat ie geen herstelpunt heeft (ik had wel een herstelpunt gemaakt).

Ik ging mijn laptop opnieuw opstarten en nu geeft ie hele tijd bootmgr ontbreekt en start ie niet meer op.

Wat kan ik doen? Mijn laptop was een vista van 5-6 jaar oud en ik had een windows 7 opgegooid. Ik heb geen cd of wat dan ook. En ik kan niet verder dan het scherm met boot mgr ontbreekt.

Graag reacties!!

Abbas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi abbas,

welkom op PC-Helpforum.be. ;-)

Neem dit topic eens grondig door, download en brand de juiste herstelschijf ... mogelijk moet je de opstartvolgorde in je bios nog aanpassen: dat wordt hier duidelijk uitgelegd.

Kijk eens of je na het uitvoeren van een opstartherstel via de herstelschijf terug kan opstarten ? ... mocht het van de eerste keer niet lukken, dan mag je dit (desnoods meerdere keren) herhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ons eerst kijken of opstarten weer mogelijk is na het uitvoeren van de tips in bericht #2 ... nadien kunnen we dan kijken of er nog bestanden van de D-partitie kunnen gerecupereerd worden.

Je hebt geen back-up vrees ik ? ... :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen recente back-up die ik kan gebruiken. Ik ben nu bezig met je advies.

- - - Updated - - -

Ik had dus eerst een VISTA en heb een 7 opgegooid. Welke moet ik downlaoden voor herstelschijf? Voor Vista of voor windows 7?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via deze link kan je de ISO van MiniTool Partition Wizard downloaden ... deze kan je op een CD/DVD branden.

Start op via deze ISO (verwijder eventuele andere aanwezige USB-sticks, SD-kaarten en externe HDD's ! ...) en ga tot aan het derde scherm dat je hier te zien krijgt ... neem er een duidelijke foto van en post deze in je volgende bericht. Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht kan je hier bekijken.

BELANGRIJK: onderneem verder nog NIETS !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.