Ga naar inhoud

kan niet opstarten foutcode 0x80070003


sjonny75

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem met een packard bell Laptop.

Hij start wel gedeeltelijk op geeft aan dat hij systeemherstel moet doen.

Vervolgens kan dat niet en is er foutcode 0x80070003

Herstel schijven ziet hij ook niet en tevens de C schijf ziet de laptop niet meer.

Ik weet niet wat het veroorzaakt heeft het is de la[ptop van mijn zoontje en die zegt dat hij niks deed en dat hij zomaar uitsprong.

Ik heb al veel online gekeken maar kom niet verder ik kan wel in het Dos systeem Windows zit op X: maar als ik commando c: geef kan hij deze niet vinden.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Sjon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat dit een fout is van Windows Update. Waarschijnlijk is de PC begonnen met een update en na herstarten kan deze niet worden afgemaakt. Zie ook hier: Windows Update-fout '0x80070002' of '0x80070003'

Maar omdat je PC niet goed start kun je deze oplossing (nog) niet gebruiken.

Kan je de PC wel opstarten in veilige modus? (F8 indrukken bij starten Windows - direct na BIOS scherm).

Laat dit eerst weten, dan kunnen we verder gaan met probleemoplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo.

1) start de pc in Veilige modus met netwerkmogelijkheden

2) open de Verkenner

3) ga staan in de map: c:\windows\softwaredistribution

4) selecteer alle mappen en bestanden in die map

5) verwijder alles wat je hebt geselecteerd (bijv. door op de Del(ete) toets te drukken)

6) start de PC op en kijk of je er nu weer gewoon inkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas

1) gedaan, hij begint de bestanden te laden, stopt met laden laat heel kort 1 sec of zoiets een blauw foutscherm zien waar iets te lezen staat van "Windows kan" en dan springt hij terg naar het startscherm waar je dan in de bios zou kunnen helaas doet hij dan helemaal niks meer en kan gewoon uren op dit scherm staan zonder dat er iets gebeurt.

ik hoop dat je nog andere opties hebt want deze gaat niet werken sterker nog alle opstartopties die daar staan brengen hetzelfde te weeg helaas. ik hoor graag van je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat blauwe scherm wijst op een fors probleem.

Veelal wordt dit veroorzaakt door een foute driver, maar dan kun je er meestal omheen door op te starten in Veilige Modus.

Aangezien dit nu niet lukt ben ik bang dat er wellicht een hardwareprobleem is.

Ik neem aan dat je geen installatie CD hebt?

Probeer het volgende:

1) download hier de juiste versie van Windows 7: Windows 7 Direct Download Links, Official Disk Images from Digital River

2) brand het gedownloade ISO bestand (beeldbestand of image) naar een DVD-R

3) start de PC vanaf de gebrande DVD (moet je misschien in de BIOS de startvolgorde wijzigen)

4) dan een upgrade (aangepaste installatie) doen; als het goed is blijft je data dan bewaard;

hier staan meer details: Repair Install - Windows 7 Help Forums

Krijg je ook hierbij blauwe schermen, dan is vrijwel zeker de hardware kaduuk.

Als dat niet lukt, kun je nog een recovery proberen, dat betekent wel dat de hele PC naar de originele toestand gaat en je al je eigen gegevens kwijt bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.