Ga naar inhoud

kan OS niet laden


kevind

Aanbevolen berichten

allen,

ik heb sinds vandaag een zeer vervelend probleem.

Ik heb net mijn pc volledig opnieuw geïnstalleerd.

Windows 7 pro , core i5, 8gb ddr3...

Vandaag wou ik alles in een andere kast steken, maar dit lukte niet. Daarom stak ik alles terug in de oude kast.

Sinds dat moment wil hij niet meer opstarten, er komt altijd : niet mogelijk om OS te laden.

Ik heb alles nagekeken in de uefi (bios) en alles staat juist, boot priority is nog steeds dezelfde. Heb ook al de sata kabels vervangen.

Ik had 2 harde schijven, 1 met windows erop en heel wat data, en een andere als backup, maar deze is nu ook corrupt.

Ik heb ze op de laptop proberen uitlezen maar ze staan allebei in RAW. geen enkel is dus te lezen.

Ook met ubuntu geprobeerd maar geen succes.

Ondertussen ben ik met herstelsoftware aan het proberen om data terug te halen.

Maar hoe is het mogelijk dat plots 2 harde schijven in raw staan? de ene is 2 jaar oud (OS) en de backup schijf is 6 maand oud.

zou het aan het moederbord kunnen liggen?

hopend op een snel antwoord.

Alvast bedankt,

Groeten,

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag Kevin,

zou het aan het moederbord kunnen liggen?

Waarschijnlijk niet. Een schijf in RAW modus is een corrupte schijf, meestal veroorzaakt door beschadiging van hardware, bijvoorbeeld door het onveilig verwijderen van de schijven. Niet enkel bij externe schijven/flashgeheugens kan corruptie optreden bij het (onveilig) verwijderen ervan...

Het enige wat je nu in feite nog kan doen is inderdaad proberen om nog zo veel mogelijk data te redden. Kun je ook eens controleren of je harde schijven met onderstaand programma nog herkend worden via je laptop ? Indien wel, voer dan het onderstaande ook eens uit. (Zorg ervoor dat de juiste schijven via het uitrolmenu, zie rode kader, geselecteerd worden !)

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Kan je daarvan een afbeelding maken en deze als bijlage toevoegen aan een volgend bericht?

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.