Ga naar inhoud

kopiëren, plakken, verplaatsen grote bestanden problemen


fatman

Aanbevolen berichten

hallo

Op mijn PC met WINDOWS 7 Ultimate 64 met 2 identieke harde schijven beide NTFS geformatteerd, schijf 1 is verdeeld in 2 partities C:\ voor het besturings systeem en D:\ voor de programma’s en My Documents, My pictures, My Music , enz.

De 2e schijf F:\ gebruik ik voor back-up van voornoemde persoonlijke mappen en Films enz.

Ik heb sinds enige tijd het volgende probleem, bij het kopiëren, plakken, verplaatsen naar de 2e F:\ schijf loopt de PC vast, dit gebeurd niet als ik dit met kleine bestanden doe, maar wel met bv groter als 1 GB, maar niet andersom van F:\ naar D dit werkt het wel.

Omdat ik F:\ wilde formateren heb ik verschillende zeer grote bestanden tot zeker 40 Gb naar de D\ verplaatst zonder probleem, hierna wilde ik ze terug plaatsen naar de F:\ schijf en weer ging het mis de hele bups liep weer vast, ik had gehoopt dat na schijf controle en formateren het probleem verholpen zou zijn, maar nee.

Ook heb ik de virus scanner laten controleren alles inorde.

Ik hoop dat er iemand een idee heeft om dit probleem te verhelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n vermoeden dat het in jouw vorig topic over dezelfde harde schijf ging?

Maak een printscreen van je schijfbeheer en plaats die afbeelding in een volgend bericht.

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier, hoe je die in een volgend bericht kan plaatsen hier.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het zo ook niet weten, ben geen hardware expert.

Heb je als test al eens geprobeerd om vanaf een dvd of stick een groter bestand dan 1GB te verplaatsen naar die F, en wat levert dat dan op?

Er zijn verschillende schijven aangesloten, ook een SSD.

Heb je het probleem sinds het bijplaatsen van een schijf of ......?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het zo ook niet weten, ben geen hardware expert.

Heb je als test al eens geprobeerd om vanaf een dvd of stick een groter bestand dan 1GB te verplaatsen naar die F, en wat levert dat dan op?

Er zijn verschillende schijven aangesloten, ook een SSD.

Heb je het probleem sinds het bijplaatsen van een schijf of ......?

Ook met een DVD of Stick / geheugenkaart doet het probleem zich voor alleen als ik dit kopieer naar de F schijf.

De PC heeft altijd 2 schijven gehad, zo aangeschaft, ook als ik een film download die via Newsleecher op de F moet worden uitgepakt loopt de PC vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je bent heel zeker dat je met HDTune en Seatools die bewuste schijf gecontroleerd hebt en dat er geen fouten gevonden zijn?

Ik heb er enkele geprobeerd die gaven geen fouten, maar die twee heb ik niet geprobeerd ffff morgen of ik ze ergens kan vinden, Freeware ??

bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.