Ga naar inhoud

Opstartherstel blijft komen?!


Coonan

Aanbevolen berichten

Hallo! Gisteren heb ik mijn laptop nog een keer naar de fabrieksinstellingen teruggezet (heeft een jr ergens anders gestaan en stond veel rommel op). De laptop startte gisteren nog op en is correct afgesloten. Vanmorgen heb ik de laptop opgestart, naar msconfig geweest en daar wel het maximum aantal processors en max geheugen genomen.. Eenmaal terug opgestart en die geeft me een blauw scherm.. Ik start opnieuw op, en vanaf nu blijft ie opstartherstel automatisch starten.. zonder enig effect, want deze computer kan niet automatisch worden hersteld...

Wat moet of kan ik doen? Bij mijn laptop heb ik geen cd-rom van Windows meegekregen.. Het is een Sony Vaio..

Help aub...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Clarkie, heb een systeemherstelschijf via mn oude pc gebrand, maar die gaat niet op de laptop.. Zegt iets dat ie niet dezelfde versie is en daardoor nie kan werken?

Systeemherstelpunt heb ik ook reeds geprobeerd, alle data geprobeerd, maar blijft opstartherstel starten.. En hoe zet je de laptop opnieuw nr de fabrieksinstellingen als ie niet opstart...?

Kan dit via de bios?

Ooh ja... mn vriend heeft gisteren nog een andere cd-rom van windows gevonden, die in de laptop gestopt, en waarschijnlijk gedacht om zo de fouten eruit te halen, maar nu staat er 2x windows op....

Alleszinds vriendelijk bedankt op voorhand!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

lekker handig, zulke vrienden...

wat je nog niet deed is opstarten in veilige modus. zet pc uit, zet weer aan en begin te tokkelen op f8, er komt menu waarin je kan kiezen voor veilige modus.

eenmaal daar, kan je systeemherstel proberen, maar ik vermoed dat je met het terug-wijzigen van ms config al een heel eind komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Falstring, maar veilige modus wilt evenwel ook niet opstarten, kom ik meteen terug op het opstartherstel-scherm..

Kan ik via die 2e windows de computer eventueel terug in fabrieksinstellingen plaatsen?

En heb via die 2e Windows ook gekeken naar mn msconfig, die staat nu automatisch op 1 processor ipv 4.. daar blijf ik beter af zeker?

Tnx voor alle reeds geboden hulp!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, zal ik eerst even proberen.. Ik weet dat ik in de bios raak door op F2 te drukken... zal zichzelf wel uitwijzen zeker? En anders ben ik hier terug met de vraag waar in de bios kan ik de laptop terug naar fabrieksinstellingen plaatsen? Let you know, tnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaah!! Heb het gevonden.. Heb tenslotte naar een Sony-winkel gebeld met mn probleem, en die zei doodleuk dat er een knopje bovenaan je toetsenbord staat met 'Assist'. Hierop drukken terwijl de laptop uitstaat laadt automatisch Vaio Care, het programma van Sony Vaio om de computer terug naar fabrieksinstellingen te plaatsen..

Nadat de laptop terug gebracht is naar fabrieksinstellingen, blijf ik beter van de msconfig af zeker? Of denk je dat dat het probleem niet veroorzaakte? (Want waarom een laptop met 4 processors en een max geheugen van 4096 als de laptop slechts 1 processor gebruikt..?) Had de processors en geheugen op max gezet om spelletje beter te kunnen spelen... Probeer ik dat nog eens of blijf ik eraf?

Bedankt voor alle reacties trouwens!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer ik dat nog eens of blijf ik eraf?

Ik denk dat je de instellingen beter laat staan.

Indien het probleem zich niet meer voordoet en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.