Ga naar inhoud

PC valt onregelmatig uit


Assie

Aanbevolen berichten

Ik was maar even wezen googlen en kwam op dit forum uit, waar ik misschien hulp kan krijgen met mijn vraag. Ik heb geen idee waar het aan ligt of waar ik het moet zoeken, software of hardware, maar mijn pc valt onregelmatig uit. Onregelmatig omdat hij het soms dagen achter elkaar wel gewoon doet en dan weer dagen niet. Ik krijg geen foutmeldingen, hij start uit zichzelf weer opnieuw op.

http://speccy.piriform.com/results/yOykNX4QPUZrXIDxOnW1YbY

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De status van de harde schijf geeft een waarschuwing.

Mogelijk is er dus een probleem met de schijf.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Kan je een afbeelding maken van het resultaat en deze als bijlage toevoegen aan een volgend bericht.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De harde schijf lijkt OK te zijn maar we gaan voor de zekerheid toch een extra controle doen.

Open de verkenner en klik met rechts op de C-schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Doe nu hetzelfde voor de D-schijf.

De temperatuur van de processor loopt op tot 50°.

Dat is nog niet overdreven maar toch aan de hoge kant voor een desktop pc.

Hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte.

Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.