Ga naar inhoud

Problemen bij opstart / Drivers


boeleke

Aanbevolen berichten

Beste leden van PC-helpforum,

ik heb lang gezocht maar ben een beetje radeloos.

Ik heb een Dell met ATI RADEON 5*** GPU. En nu zit ik met nogal een groot probleem.

Op een bepaalde dag begon mijn beeld te freezen en strepen op te komen. Ik kreeg steeds de melding dat Windows de beeldschermstuuradapter moest herstellen. Dit heb ik in het begin ook eens aan de hand gehad , dus was ik begonnen met mijn drivers up te daten. Tot op dat moment dat mijn scherm gewoon uitviel en ik niets meer kon zien.

Ik dacht dat mijn GPU helemaal kapot was maar toen ik een extern scherm aansloot had ik blijkbaar wel beeld bij de opstart. Het enige wat niet lukte was Windows te booten (blue screen of death). Aan de HD kan het niet liggen want kan via een USB-startup-linux gewoon aan mijn schijven. Het domste wat ik toen eigenlijk gedaan heb , is dat ik direct de herstelschijf(windows) in mijn PC heb gestoken en de computer terug heb gezet naar Fabrieksinstellingen (en dus ook geformateerd). Dit hielp echter niet veel want ook bij het opstarten na de installatie kreeg ik hetzelfde scherm.

Nadien besefte ik pas dat ik misschien via veilige modus wel kon opstarten, dus probeerde ik dit (na het terugzetten naar fabrieksinstellingen). Ik was erg blij toen ik het scherm kreeg waar opstond : "Preparing Computer for first use"'. Ik dacht dat het gelukt was om toch dan in Windows te geraken. Spijtig genoeg , na 'preparing Computer for first use' herstart de computer opnieuw op om daarna de installatie verder te zetten. Dit doet hij jammer NIET in veilige modus en kan ook niet door op F8 te drukken dat in veilige modus doen.

Ik zit dus met een dilemma wat ik niet opgelost krijg :

* Ik kan mijn windows niet installeren in veilige modus.

* Omdat ik alleen in veilige modus verder geraak kan ik dus eigenlijk niets.

* Zijn mijn drivers kapot? Hoe kan ik die dan fixen zonder in windows te geraken? Of gaat dit via linux bijvoorbeeld ?

Ik weet het niet meer :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch best ook controleren of het probleem aan je harde schijf te wijten is.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch best ook controleren of het probleem aan je harde schijf te wijten is.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

100% dat het niet aan de HD ligt. Heb juist voor beeld uitviel nog een test gedaan en was niets aan de hand.

PS : als bijkomend probleem werkt de CD-speler ook niet na het uitvallen dus alles moet via USB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een bepaalde dag begon mijn beeld te freezen en strepen op te komen. Ik kreeg steeds de melding dat Windows de beeldschermstuuradapter moest herstellen. (

Ik ben geen hardware expert maar de kans is volgens mij toch wel groot dat het scherm defect is, de videokaart zou niet kunnen want een extern scherm werkt blijkbaar wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen hardware expert maar de kans is volgens mij toch wel groot dat het scherm defect is, de videokaart zou niet kunnen want een extern scherm werkt blijkbaar wel.

Mmm maar dan heb ik nog steeds het probleem met de opstart en blue screen dat ik niet weg krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blue screen en opstartprobleem kan veroorzaakt worden door hardware problemen.

Dus als die opgelost zijn...........

Best ga je naar een PC winkel om te laten nakijken wat het defect juist is en wat de kostprijs zou zijn om de vervanging uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blue screen en opstartprobleem kan veroorzaakt worden door hardware problemen.

Dus als die opgelost zijn...........

Best ga je naar een PC winkel om te laten nakijken wat het defect juist is en wat de kostprijs zou zijn om de vervanging uit te voeren.

Het rare is dan weer wel dat er geen BLUE screen is bij het gebruik van een Linux-Opstart-CD (dus linux gebruiken)... Dat vind ik al helemaal bizar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en strepen op te komen

Maar heb je nog altijd het probleem met het intern beeldscherm?

En met een extern scherm heb je geen problemen met beeldkwaliteit?

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heb je nog altijd het probleem met het intern beeldscherm?

En met een extern scherm heb je geen problemen met beeldkwaliteit?

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Kan windows niet opstarten he :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op onderstaande kwam geen antwoord.

Maar heb je nog altijd het probleem met het intern beeldscherm?

En met een extern scherm heb je geen problemen met beeldkwaliteit?

* Omdat ik alleen in veilige modus verder geraak kan ik dus eigenlijk niets.

(

Geraak je via veilige modus nog in je huidige Windows?

Kan je dan wel bericht 8 uitvoeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.