Ga naar inhoud

Upgraden windows


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb 2 PC's die ik graag zou updaten van windows Vista (32-bits) en windows XP 32-bits naar Windows 7.

Ik had gekeken op de site van microsoft wat de 'systeemvereisten' zijn en dat zijn volgende:

- 1 gigahertz (GHz) of sneller 32-bit (x86) of 64-bit (x64) processor

- 1 gigabyte (GB) RAM (32-bits) of 2 GB RAM (64-bits)

- 16 GB beschikbare schijfruimte (32-bits) of 20 GB (64-bits)

- Grafisch DirectX 9-apparaat met het stuurprogramma WDDM 1.0 of hoger

Ik heb gecontroleerd en beide pc's voldoen hieraan, alleen is er wat onduidelijkheid over de DirectX.. de PC met XP heeft DirectX 9 en als stuurprogrammamodel staat "DDI 9 of hoger"

echter heb ik geen idee wat dit inhoudt, ook zou ik willen weten of het mogelijk is om van 32 bits naar 64 bits te upgraden? beide pc's beschikken over 8GB ram.. misschien dat dit meer voordeel heeft als het

wordt geupgrade naar de 64-bits versie...

Alvast bedankt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over DirectX 9, daar zou ik me geen zorgen maken dat is software dat het gemakkelijker maakt om games en spellen te ontwerpen voor windows . Het bestaat uit een hele groep API's -> staat in om met andere software te kunnen communiceren. En om op je vraag terug te komen om een 32-bit versie te upgraden naar 64-bit versie--> dit is enkel mogelijk bij een schone installatie. (Je verliest dan echter, programma's, instellingen ...) wat niet het geval is als je een upgrade uitvoert. Ik snap ook niet waarom je een upgrade wilt uitvoeren naar 64bit?

aangepast door ComputerDude
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over DirectX 9, daar zou ik me geen zorgen maken dat is software dat het gemakkelijker maakt om games en spellen te ontwerpen voor windows . Het bestaat uit een hele groep API's -> staat in om met andere software te kunnen communiceren. En om op je vraag terug te komen om een 32-bit versie te upgraden naar 64-bit versie--> dit is enkel mogelijk bij een schone installatie. (Je verliest dan echter, programma's, instellingen ...) wat niet het geval is als je een upgrade uitvoert. Ik snap ook niet waarom je een upgrade wilt uitvoeren naar 64bit?

Omdat er 8GB ram in zit en 32-bits maar tot 4GB ondersteunt... waarom er dan 8GB in zit en draait op 32-bits versie van vista, is me echter een raadsel :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Zat er oorspronkelijk toen je de pc kocht een 64-bit versie op?

Het is zo dat 32bit niet overweg kan met 8GB, enkel 64-bit.

We kunnen kijken als je pc het al dan niet aan kan om een 64 bit versie erop te laten draaien:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin jeNederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.