Ga naar inhoud

Verschillende BSOD error codes.


Jonassels

Aanbevolen berichten

Oke dus ik heb ik heb een probleem met bluescreens.

Ik krijg dus verschillende bluescreen error codes, soms als ik mijn computer opstart krijg ik 1 van deze codes [h=1]''0x00000050'' , ''0x0000003b'' , ''0x0000001e'' , ''0x000000109'' , ''0x0000000a''[/h]Ik krijg het niet altijd bij het opstarten het is redenlijk onregelmatig het is meestal tussen het eerste uur dat de pc is opgestart oftewel niet.

Het is een zelfgebouwde pc en hij is nog niet eens 1 jaar oud. Dit zijn mijn

pc specs: http://gyazo.com/3992a0caf8eae974ecb0b75d579f24d2

Ik heb veel geprobeerd: Ik heb mijn RAM getest, Ik heb een stresstest gedaan en kreeg geen BSOD, Drivers zijn up-to-date, windows 3 keer opnieuw geinstalleerd.

Alles is ook van Asus dus het is compatible.

Ik heb tot nu toe op 3 verschillende forums iets geplaatst maar niemand wist wat te doen.

Op 1 van deze forums hadden ze gezegd dat ik Windows SP1 moest installeren en dan de Minidump files moest doorsturen

Dus dit zijn de BSOD minidump files:

Minidump

Ik hoop dat iemand deze files kan lezen en mij kan vertellen of het een hardware issue is of een software zodat het opgelost kan worden.

Ik heb ook al een mail gestuurd naar de winkel waar ik het heb gekocht maar en ze hadden gezegd om de onderdelen op te sturen maar

als het geen hardware issue is dan ben ik redenlijk veel geld er aan kwijt dus ik hoop dat deze post mij kan helpen.

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ok ik heb iets geprobeerd met bluescreenview en daar zag ik dus dit staan: Gyazo - 5ccfb4aafd9ff370384ac52a945a1a46.png

Ik had mijn windows opnieuw geinstalleerd en krijg nog bluescreens maar ik heb een maand geleden ook in bluescreenview gekeken en ik herinner mij nog dat er bij elke bluescreen dus bij elke dump file de bluescreen werd veroorzaakt door het bestand ntoskrnl.exe en nu heb ik opgezocht wat het was en het zou kunnen zijn van mijn hard drive of mijn RAM staat er maar ik weet het niet zeker dus ik hoop dat iemand het kan bekijken! Ik ben momenteel een paar tests aan het doen met memtest, HD tune en een programma van seagate '' seatools'' omdat seagate mijn hard drive fabrikant is. Ik hoop dat iemand mij nog verder kan helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De verklaring van de laatste bsod kan je hier vinden maar ik betwijfel of de uitleg veel nuttige informatie bevat.

Een memtest en een grondige controle van de harde schijf kan nooit kwaad.

Heb je al resultaten van deze tests?

 

Sorry voor het late antwoord maar ik heb niets uit de tests kunnen halen ze zeggen allemaal dat er niets mis is, maar men bluescreens worden nu geleidelijk aan erger en erger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de mensen die meer van dit kennen ik ga alle gegevens zoals de codes de minidump bestanden de kenmerken en de dingen die ik geprobeerd heb hieronder zetten

 

Kenmerken:

 

- Altijd bij het opstarten of een halfuur tot uur erna.

- Meestal van 1 tot 3 bluescreens en daarna geen meer ( Dit is erger geworden in het begin kreeg ik er soms bij het opstarten en nu meestal gewoon direct 3).

 

- Onregelmatig de codes krijgen dus nooit dezelfde altijd 1 van de codes die hieronder staan.

 

Dingen die ik heb geprobeerd:

 

- Memtest en ook mijn ram getest door middel van 1 schijfje eruit te halen en de ander er in te laten en dan omwisselen en krijg nog steeds bluescreens.

- Drivers zijn Up to date.

- De hardware zoals: muis, headset, toetsenbord, webcam...  verwijderd van de usb en kreeg nog steeds bluescreens.

- Hij heeft een normale temperatuur dus geen sprake van oververhitting.

- Windows 7 opnieuw geinstalleerd.

- Een stresstest gedaan met men pc

 

Codes:

 

- 0x00000109

- 0x0000001e

- 0x0000003b
- 0x00000024
- 0x00000050
- 0x0000004e
- 0x0000001a
- 0x000000fc
- 0x0000000a
 
 

Minidump.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je jou harde schijf gecontroleerd? En hoe heb je jou ram geheugen getest?

Met welke programma's heb je dit gedaan?

Ik dacht dat het was met memtest86 ik weet het niet zeker want ik had mijn windows opnieuw geinstalleerd. Dus ik weet de naam van het programma waarmee ik de harde schijf heb getest ook niet meer.

 

Kan je anders mischien is programma's doorsturen waarmee ik dit opnieuw kan testen dan weet ik het zeker want ik weet niet welke programma's betrouwbaar zijn. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat de BIOS in DEFAULT?

 

Jammer dat je bij de keuze van het RAM geheugen geen rekening gehouden hebt met de Qualified Vendors Lists voor je mobo. Zo neem je toch een zeker risico naar een compatibiliteitsprobleem.

 

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/SocketAM3+/SABERTOOTH_990FX_R2.0/E8042_SABERTOOTH_990FX_R2.pdf

Hoe kan ik kijken of dat mijn BiOS in default staat en wat moet ik doen met die QVL? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.