Ga naar inhoud

Windows Explorer loopt vast in Windows 7 en 8.1. Kan het Mobo ook de oorzaak zijn?


JohanDC

Aanbevolen berichten

Beste,

Waarom meteen mijn vraag of het Mobo ook verantwoordelijk kan zijn voor het vastlopen van toolbars en explorer in zowel Windows 7 als 8.1? Regelmatig (irritant regelmatig) lopen de toolbars en explorer vast. Dan kan onderaan in de toolbar geen toepassing meer gekozen worden of kunnen mappen niet mee geopend worden. Een erg kortstondige oplossing (tot het weer vastloopt) is het openen van taakbeheer.

Het gaat hier telkens om clean installs. De windows 7 werd pas achteraf op een andere harde schijf geïnstalleerd als dual boot om te achterhalen waar het probleem ligt.

Al enkele personen uit mijn kennissenkring die zelf al ettelijke systemen voor klanten of vrienden hebben samengesteld en geïnstalleerd staan voor een raadsel. Eén van hen is professioneel als consultant aan de slag bij grote firma's.

Zo werden al hardware fouten uitgesloten door het vervangen van een grafische kaart of weglaten (grafische chip onboard), het installeren van de OS op nieuwe harde schijven, het zoeken naar corrupte of ontbrekende dll's, zoeken naar virussen en spyware, .... Ook een test via een linux programma dat vanop een USB-stick liep kon niets aantonen. Alle onderdelen kregen de meest recente drivers, ...

De groene versies van de WD HD's werden ook al geschrapt maar bleken niet de oorzaak.

Alvorens ik de leverancier van mijn systeem Alternate (zelf geassembleerd) ga vragen om mijn Mobo om te ruilen wil ik graag met jullie hulp nog een oplossing zoeken. Wie kan mij helpen? Volgens één van de kenissen die zich mee over het probleem gebogen heeft kan het enkel nog aan het mobo liggen maar dan op zo'n manier dat het niet to blauwe schermen leidt. Eerder een incompatibiliteit van de verschillende apparaten, drivers, bios in samenhang met elkaar. Kan dat?

Dit is er eentje om je in vast te bijten ...

Groeten,

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

er is verschil tussen windows explorer en windows internet explorer....

explorer (verkenner) kan prima vastlopen op basis van hardware, bijv als de schijf kuren heeft.

internetexplorer herstellen is een goede suggestie, maar gezien het vermelde over toolbars, zou het best eens kunnen zijn dat die dingen (er zit heel veel rommel tussen) je klachten veroorzaken.

om de rommel eruit te vissen: adwcleaner AdwCleaner Download (blauwe knop met tekst 'download van bleepingcomputer), laten scannen en dan verwijderen van de gevonden troep.

maar je zult ook je invoegtoepassingen (internetopties) eens moeten bestuderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stegisoft

Zoals ik eerlijk gezegd al verwachte heeft jouw hint geen oplossing gebracht. En zoals falstring inderdaad al aangaf. Het ging hier niet om een probleem dat IE of Chrome of Firefox is vastgelopen.

De PC (windows explorer) liep zelfs vast zonder enige webbrowser geïnstalleerd.

- - - Updated - - -

Goeie vraag Asus. Dit zijn allebei legale versies. Windows 7 is een Enterprise versie waarvoor ik één van de licenties gekregen heb. De Windows 8 Professional heb ik zelf aangeschaft en daarna er 8.1 van gemaakt via de Microsoft site.

- - - Updated - - -

falstring, mij lijkt het dat we het niet moeten gaan zoeken bij de internetbrowser. Zoals al aangegeven aan stegisoft had windows (explorer) ook zijn kuren als er geen enkele browser geïnstalleerd is. Ik merk dat ik beter de term Taskbar zou gebruiken om verwarring met de toolbars in de webbrowsers te vermijden.

Dus op het moment dat die vastloopt kan ik niets bedienen in de "taskbar".

Ik denk dat we ons mogen focussen op Windows zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Falstring, de betrokken schijven zijn hier een WD Blue (nieuw) met Windows 7 op en een Samsung SSD (op vorig systeem al gebruikt) met Windows 8.1. Eerst stond Windows 8.1 op een WD Green. Maar die kan down spinnen (intellipark). Dus die heb ik ook aan de kant gelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eens een link naar een Speccy-rappotje posten van zo'n installatie ?

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.