Ga naar inhoud

windows/shockwave(?) crasht


Mees51

Aanbevolen berichten

Ten eerste goedenavond, ik ga een probleem beschrijven waar ik al ongeveer een jaar en zes maanden mee zit.

Wanneer ik op het internet zit te browsen of een game zit te spelen wilt mijn spel of mijn browser nog wel eens crashen. Wanneer dat gebeurt komt er een hard piep geluid uit mijn boxen en doet al het andere geluid niet meer. Mijn shockwave crasht (als ik dan een website probeer te openen staat dat er) en mijn games sluiten af. Af en toe krijg ik een blauw scherm I.P.V. dat hij crasht en ik zelf de pc opnieuw moet opstarten.

Het beeld begint dan deels te flikkeren met verschillende kleuren en als ik bijvoorbeeld mijn muis hover op een stuk tekst verdwijnt die tekst om dan weer terug te komen, en vervolgens weer te verdwijnen. Als ik een spel opstart met een trailer speelt de trailer wel af maar zijn er allemaal willekeurige kleuren in beeld en crasht het spel na enkele seconden. Als ik me alleen afmeld en weer aanmeld is het probleem niet opgelost, alles doet het pas weer als ik mijn pc helemaal opnieuw opstart.

Het is moeilijk te beschrijven wat er precies gebeurt maar laten we het erop houden dat niks het meer doet omdat onder andere shockwave het niet meer doet, het geluid crasht en het beeld flikkert met willekeurige kleuren.

Dit probleem heb ik al meer dan een jaar en ik heb zoon beetje alles er aan gedaan om het te verhelpen maar niks werkt, de volgende dingen heb ik al geprobeerd:

Drivers ge-update

Meerdere virusscannen gedraaid

Windows opnieuw geinstalleerd

Nieuw en meer werkgeheugen gekocht (8GIG)

Nieuwe grafische kaart gekocht

Nieuw en meer voeding gekocht

Computer schoon gemaakt en op een plek gezet waar hij meer lucht kreeg

Geen van deze dingen heeft voor een oplossing gezorgd en ik begin er een beetje gek van te worden. Als ik bijv. het spel PAYDAY 2 speel crasht het spel 1 minuut nadat ik een potje heb opgestart of als ik het spel terraria speel crasht het spel na 2 minuten en gebeurd precies hetzelfde zoals ik in de eerste alinea al beschreven heb. Terwijl als ik payday met mijn oude grafische kaart speel er niks aan de hand is, maar als ik terraria met mijn oude kaart speel crasht het wel zoals hierboven beschreven. Dit gebeurt al meer dan een jaar met zowel mijn oude en nieuwe kaart.

Het enige wat ik en mijn vader nog kunnen bedenken is dat de grafische kaart niet goed past bij mijn moederbord. Maar dat neemt niet weer weg dat het voor deze kaart ook al gebeurde. Mijn specs heb ik in de bijlage toegevoegd (print screen van speccie gemaakt)

Graag hoor ik of iemand een oplossing of iets over deze problemen weet.

Mees.

post-49796-1417705885,3697_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.