Ga naar inhoud

Windows verkenner loopt vast bij verplaatsten bestanden


Gwobbel

Aanbevolen berichten

Hallo,

Een tijdje geleden begon het probleem dat elke keer als ik bestanden wilde verplaatsten van de ene naar de andere map, de Windows verkenner vast loopt en zichzelf opnieuw opstart.

Dit doet zich al een tijdje voor, dus een systeemherstel is geen optie.

Vooral bij het verplaatsten van meerdere bestanden loopt de verkenner geheid vast en is dus niet te doen.

Is hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groet,

Gwobbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén rood blokje geeft in feite al de aanleiding dat je harde schijf het vroeg of laat zal begeven... Vandaar nu de reeks foutmeldingen.

Als tijdelijk lapmiddel kan je in Windows nog een schijfcontrole uitvoeren:

Open de verkenner (indien mogelijk...) en klik met rechts op de gewenste schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows opstart.

De onbetrouwbare sectoren worden gemarkeerd als slecht, zodat Windows ze niet langer gebruikt ... je schijf is echter onbetrouwbaar en dient zo snel mogelijk te worden vervangen: stel zeker ook al meteen het materiaal dat belangrijk voor je is veilig op een externe geheugendrager.

(Met dank aan moderator Asus)

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, dat wordt een duur grapje..

Ik zal de schijfcontrole zo snel mogelijk uitvoeren.

Het is alleen bij het verplaatsen van meerdere bestanden. Bij een enkel bestand geeft hij geen problemen.

Een film o.i.d. verplaatsen gaat prima, maar bijvoorbeeld 100 foto's moet ik per 10 verplaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Exact hetzelfde. Hij verteld namelijk dat er geen fouten gevonden zijn en er dus ook niks gerepareerd hoeft.

Ik ben er achter gekomen dat het ook bij sommige acties fout gaat, zoals rechts klikken in het het navigatiegedeelte aan de rechterkant in de verkenner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.