Ga naar inhoud

HDD vraagt om administrator toestemming


Simon1

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een SSD laten installeren. Maar telkens als ik iets wil doen ( bestanden verplaatsen , downloaden , installeren, .. )

in mijn oude hhd vraagt hij om administrator toestemming wat redelijk irriterend wordt na een tijdje. Ook geven sommige programma's, die geïnstalleerd zijn op de oude HDD foutmeldingen

dat ze geen toestemming hebben om bepaalde dingen te doen.

Ik heb al wat rondgesuft maar niets lijkt te helpen, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

post-44319-1417705770,9799_thumb.jpg

ps: Als ik van chrome een bestand download dan wilt hij het automatisch in mijn SSD zetten ook al heb ik het pad bij chrome instellingen naar de hdd ingesteld. Hoe kan ik dit verhelpen?

Alvast bedankt!

post-44319-1417705770,9192_thumb.jpg

post-44319-1417705770,9531_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Al dit gedaan?

klik op je oude hd een hoofdmap rechts aan > eigenschappen en daar het tabblad Beveiliging

Kijk daar bij jouw account of er voldoende vinkjes staan bij schrijven,... - zo niet: bewerken en vinkjes plaatsen.

('k had hetzelfde twee maand geleden ook zitten, vandaar :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begon te twijfelen of het wel zoals mijn probleem was, maar gezien je laatste antwoord denk ik toch van wel.

post-42549-1417705771,5383_thumb.jpg

De blauwe melding: gaat die over deze account (want blijkbaar - als ik het goed kan afleiden - is dat de account 'Iedereen' ?

Je eigen account (rechts) lijkt me goed ingesteld te staan en dus vind ik het raar dat je het niet kan: toen ik daar alles aanvinkte waren mijn problemen opgelost. Tenzij - tenzij - jij aanlogt met die Iedereen-account, want diè heeft te weinig rechten.

Dus kom ik uit bij de vraag: als 'wie' log jij in ?

en om op je tweede vraag te antwoorden: ja, dat (copy-paste) is natuurlijk ook een oplossing, maar de bovenste gaat makkelijker en sneller. Je kan natuurlijk ook rechts klikken op een map, ze in het verkenner-venster naar een lege plaats slepen en kiezen voor Hier Kopieren - dan testen of je er mee kan werken en dan de origenele map gaan wissen - maar da's dus met een omweg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simon,

kan je even inloggen als administrator en dan kijken of je 'het' nog hebt?

Als je het dan niet meer hebt, kan je vanuit je adminsitrator-account je eigen account meer machtigingen gaan geven (zie post nr 2 hierboven)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.