Ga naar inhoud

Overschakelen naar Windows 8.1


stefbauwensme

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb enkele dagen geleden een nieuwe laptop gekocht waarop Windows 8 geïnstalleerd staat. Nu wil ik deze graag updaten naar Windows 8.1. Ik heb natuurlijk eerst alle updates geïnstalleerd, maar op de website van Windows staat dat er twee updates nodig zijn om van Windows 8 naar Windows 8.1 te upgraden. Via het configuratiescherm heb ik bij Windows Update slechts één van deze twee gezien, maar het zou natuurlijk kunnen dat de twee intussen ook zonder mijn weten op één of andere manier geïnstalleerd is. Als ik nu naar updates zoek, vindt hij er geen meer. Nu, het probleem is dat als ik in Windows Store op de Windows 8.1 melding klik, er niets gebeurd. Er komt geen (fout)melding op, het scherm verandert niet, het wordt niet geïnstalleerd. Ik heb de laptop intussen reeds enkele malen opnieuw opgestart, maar het blijft hetzelfde...

Mvg

aangepast door stefbauwensme
Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 8.1 zou gewoon met windows updates mee moeten komen. Weet je zeker dat je niet toevallig al 8.1 hebt?

Dit kun je heel erg snel zien door naar je bureaublad te gaan. Heb je daar een startmenu knopje, dan heb je 8.1. Heb je geen startmenu knopje dan heb je 8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook deze tips al gevolgd?

Verder kan het ook zijn dat je na een herstart van Windows wel opeens de update aangeboden krijgt.

En de melding van Windows 8.1 staat er wel, maar er gebeurt gewoon niets als ik er op klik

Kan je daar een printscreen van maken en in je volgend bericht plaatsen.

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier, hoe je die in een volgend bericht kan plaatsen hier.

Voer ook onderstaande eens uit.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 8.1 zou gewoon met windows updates mee moeten komen. Weet je zeker dat je niet toevallig al 8.1 hebt?

Dit kun je heel erg snel zien door naar je bureaublad te gaan. Heb je daar een startmenu knopje, dan heb je 8.1. Heb je geen startmenu knopje dan heb je 8

Ik weet zeker dat het Windows 8 is, hoor. Ik begrijp dat er soms wat domme vragen gesteld kunnen worden, maar zo dom ben ik niet, hoor. ;)

Maar zoals ik al zei: In de Windows Store staat er wel dat ik naar Windows 8.1 kan upgraden, maar er gebeurt gewoon niets als ik er op klik (zie screenshot hieronder).

Heb je ook deze tips al gevolgd?

Daar heb ik even op zitten zoeken, maar deze tips zijn er voor als er in Windows Store geen melding staat, maar er staat er wel degelijk één.

Maar ik heb ze toch even geprobeerd en ze werkten niet...

Verder kan het ook zijn dat je na een herstart van Windows wel opeens de update aangeboden krijgt.?

Heb intussen al vele malen heropgestart, zonder resultaat. Maar, wie weet..

Kan je daar een printscreen van maken

post-49475-1417705825,2049_thumb.jpg

Alstublieft. Als ik er dus op klik wordt hij wel ingedrukt (3d-animatie of dergelijke), maar er gebeurt helemaal niets. En het is niet dat hij vast hangt of dergelijke.

EDIT: En o ja, ik ga nu even Speccy proberen.

EDIT: Alstublieft... http://speccy.piriform.com/results/6xa4JHD8Q0PXZPktdZXRC7C

aangepast door stefbauwensme
Link naar reactie
Delen op andere sites

In het speccy logje is er geen enkele Windows Update te bespeuren. :hmmmm:

Ga naar start-> configuratiescherm-> Windows Update.

Kan ook door de toetsencombinatie Windows en x-toets te gebruiken, in het snelmenu dat je links beneden ziet klik je op configuratiescherm. In het volgende venster klik je op Windows Update.

Controleer dan handmatig of er Updates beschikbaar zijn.

Je mag er ook een printscreen van maken en in je volgende bericht plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.